تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در طبس بکار می‌گیریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در این شهرستان بکار می‌گیریم.

طبس نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در این شهرستان بکار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حسین خوشایند صبح امروز در دیدار با معاون استاندار و فرماندار طبس که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزاری شد، از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: طبس نگین انگشتر خراسان جنوبی است و در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی سنخیت و نزدیکی زیادی بین این شهرستان و سایر مناطق استان خراسان جنوبی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در طبس پرداخت و اضافه کرد: ایجاد و تجهیز دو کارگاه جدید در مرکز طبس، راه‌اندازی مرکز خواهران طبس و راه‌اندازی ساختمان فنی و حرفه‌ای دیهوک از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی یکی از رسالت‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای را تلاش در راستای رفع معضل اشتغال از طریق مهارت‌آموزی به متقاضیان خواند و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر اشتغال‌زایی، مهارت است و فنی و حرفه‌ای بهترین بستر برای مهارت‌آموزی است که بر این اساس لازم است به آموزش فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شود.

فرماندار شهرستان طبس نیز طی سخنانی ضمن تأکید بر لزوم احداث و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس اضافه کرد: کسب مهارت‌های لازم و بازآموزی این مهارت‌ها برای نیروهای شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در معادن زغال‌سنگ طبس از طریق ایجاد تفاهم‌نامه بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و این شرکت‌ها، لازم و مهم است.

احمد طالبیان‌مقدم همچنین با اشاره به توانمندی‌های شهرستان طبس، یادآور شد: با توجه به وجود کلکسیونی از مواد معدنی متعدد و محصولات کشاورزی، بزرگ‌ترین دخایر زغال‌سنگ خاورمیانه، پروژه عظیم نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز و ذخایر بزرگ نفت و گاز در طبس، قطعاً آینده این شهرستان درخشان است و طبس با برخورداری از امتیازات و توانمندی‌های ویژه، به لطف پروردگار در آینده از قطب‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

سید حسین مفتاح رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس نیز گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این مرکز ارائه کرد و اذعان داشت: آموزش و مهارت‌افزایی ۴۰۰ نفر نیروی بدو استخدام شرکت زغال‌سنگ و همچنین ۹۵ نفر در قالب طرح جدید آموزشی استاد شاگردی از جمله اقدامات اخیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =