اتصال راه آهن شرق به هرات افغانستان/ رشد ۲۲ درصدی حمل بار در راه آهن شرق

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن گفت: در هفته های آینده به زودی محور راه آهن شرق به شهر هرات افغانستان می رسد و صادرات سیمان آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، ابراهیم محمدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن شرق در طبس گفت: راه آهن جمهوری اسلامی امسال برای توسعه خود نسبت به سال گذشته رشد حدود ۵۰ درصدی پیش بینی کرده است.

وی افزود: چند سال بود حمل بار راه آهن کشور حداکثر در حد سه یا چهار میلیون تن متوقف بود و با برنامه هایی که در دولت تدبیر و امید انجام شد این عدد تا سال گذشته به ۴۰ میلیون تن رسید که بعد از سال ها رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد.

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن تصریح کرد: در سال جاری این عدد برای ۶۲ میلیون تن بار در شبکه هدف گذاری شده است.

وی با بیان این که راه آهن شرق نقش اساسی را در برنامه توسعه راه آهن دارد افزود: عملکرد راه آهن شرق از ابتدای سال تاکنون حمل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که نسبت به سال قبل حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

محمدی اظهار کرد: در راستای گردش نخبگان و جابه جایی مدیران برای نوآوری، امروز تغییراتی را در راه آهن شرق داشتیم که آقای مهندس ماسوری به عنوان مدیرکل راه آهن شرق معرفی شدند.

وی ادامه داد: تجربه آقای ماسوری به لحاظ راهبردهای کلان راه آهن در توسعه راه آهن شرق مورد نیاز بود.

وی گفت: با توجه به توسعه بار ترانزیت کشورهای اتحادیه کشورهای مستقل همسود(cis) بارهایی که از کشور چین به سواحل خلیج فارس می رسد کریدور شرق کشور را دارای وزن و امتیاز خاصی می کند.

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: در برنامه توسعه راه آهن جمهوری اسلامی امسال قرار است سه میلیون تن از کشور ترانزیت شود که بخش اعظمی از این ترانزیت از محور شرق کشور انجام می شود و به بندر شهید رجایی می رسد.

وی ادامه داد: در هفته های آینده به زودی محور راه آهن شرق به شهر هرات افغانستان می رسد و صادرات سیمان آغاز خواهد شد.

محمدی بیان کرد: تلاش های بسیار زیادی طی سال ها انجام شد که بتوانیم بار را برای صادرات از محور شرق کشور به افغانستان متصل کنیم.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای در راه آهن گفت: یکی از مهمترین برنامه ای که پروژه اجرایی آن در شهرستان تربت حیدریه شروع شده است احداث مسیر دو ایستگاه قبل و بعد از تربت حیدریه است.

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: این پروژه برای تسهیل در ترافیک منطقه و سرعت دادن به قطارهای باری این محور است تا قطارهای باری بتوانند بدون عبور از شهرستان تربت حیدریه و ایجاد ترافیک در خطوط ریلی این شهرستان از شهرستان خواف به سمت شهرستان طبس حرکت کنند.

در این مراسم از زحمات محمدابراهیم اقبالی مدیرکل پیشین راه آهن شرق تقدیر و حسن ماسوری به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

مدیر کلی راه آهن شمالغرب و راه آهن اصفهان و ریاست اداره جریه و کارخانجات لرستان (ناوگان) از جمله سوابق ماسوری است.

دیدگاهی در “اتصال راه آهن شرق به هرات افغانستان/ رشد ۲۲ درصدی حمل بار در راه آهن شرق

  1. انشاء ا… ایشان تمام نیروهای شرکتی را قرارداد معین کنند تا دیگر حقی ار آنان ضایع نشود توفیق ایشان را از خداوند منان خواهانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 13 =