اختلافات سهامداران مشکلی اصلی سیمان و کانسرام طبس

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: اختلافات داخلی سهامداران و عدم اراده برای راه اندازی تیم مدیریتی شرکت باعث تعطیلی کارخانه های سیمان و کانسرام طبس شده است.

به گزارش طبس نیوز، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در مصاحبه با خبرنگار طبس نیوز در خصوص نتیجه پیگیری های کارخانه سیمان و کانسرام گفت: یکی از سیاست ها و برنامه های دولت محترم راه اندازی واحدهای تعطیل و تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی است که به نوعی با مشکل مواجه هستند.

۲۲۰ میلیارد تومان سهمیه سرمایه در گردش برای استان خراسان جنوبی

محمد سنجری با بیان اینکه شهرستان طبس شرایط ویژه ای دارد گفت: با توجه به تحریم ها و مسایل بنگاه های اقتصادی که در چند سال گذشته روی داد در اینجا نیز تعدادی از بنگاه های اقتصادی با چالش مواجه شدند اما خوشبختانه از سال گذشته منابع خیلی خوبی در قالب سرمایه در گردش و بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در سطح استان در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار گرفت.

مشکل سیمان و کانسرام از ناحیه دولت نیست

وی بیان کرد: آنهایی که بازار داشتند و امکان ادامه فعالیت داشت، رونق پیدا کرد اما در خصوص سیمان و کانسرام، مشکلات از ناحیه سهامداران است و مشکل از ناحیه دولت نیست.

وی افزود: در مرکز استان چند جلسه برگزار شد مدیران و سهامداران شرکت ها دعوت شدند و عمده مشکل این دو شرکت مشکل سهامداران است و پیشنهاد داده شد حتی سرمایه در گردش برای این دو شرکت مصوب شد و در کارگروه استان سهامداران بروند و منابع را دریافت کنند و برای راه اندازی اقدام کنند.

تیم مدیریتی سیمان و کانسرام اراده ای برای راه اندازی ندارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه در تیم مدیریتی این دو شرکت به دلیل اختلافات داخلی اراده ای برای راه اندازی نیست در مواقعی که به این شکل اتفاق می افتد منجر به تعطیلی کارگاه و تعدیل نیروی انسانی میشود.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان اداره کار تکلیفی داریم که راه اندازی مجدد را پیگیری کنیم که در این زمینه استان اراده قوی دارد و مسئولین شهرستان نیز پیگیری کردند وزارت صنعت و معدن نیز پیگیری کرده ولی این دوستان خودشان به جمع بندی نمیرسند وقتی سهمدار عمده اراده ای ندارد طبیعتا ما نمیتوانیم برای بخش خصوصی در مسائل مدیریتی تصمیم بگیریم.

وی در خصوص کارگران شرکت گفت: در این مواقع نیروی انسانی به حالت تعلیق در می آید که ما در رابطه با مطالبات قانونی و معوقاتی که دارند و شکایت میکنند رسیدگی می‌کنیم و در مرجع حل اختلافمان رای صادر می‌کنیم و تاکنون هر تعداد از دوستان که مراجعه کردند صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: رای قانونی صادر میشود و پس از آن میتوانند مطالبات خود را اگر کارفرما نداد از طریق اجرای احکام دادگستری پیگیری کند.

افراد بیکار دو شرکت تحت چتر حمایتی بیمه بیکاری میشوند

سنجری افزود: موضوع دیگر این است که در این مدتی که فرد بیکار میشود ما میتوانیم آنها را تحت پوشش چتر حمایتی خود قرار دهیم و مقرری بیمه بیکاری را اجرا کنیم که هر تعداد که به ما مراجعه کردند و این درخواست را داشتند انجام شده است.

سنجری بیان کرد: مورد دیگری که در خصوص این کارگران پیگیری شد اشتغال مجدد آنهاست، کارگرانی که از این دو واحد تولیدی به دلیل تعطیلی این دو بنگاه و اختلافات داخلی و عدم اراده برای برقراری و راه اندازی و عدم استفاده از امکانی که دولت برای تامین سرمایه در گردش فراهم کرده بخش عمده ای از آنها در بنگاه های اقتصادی که متقاضی کار در سطح شهرستان بودند را فرستادیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در نهایت اگر اینها به نتیجه نرسیدند آیا دولت ورود میکند گفت: بنگاه اقتصادی معمولا مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت میگیرد و اینکه آیا ابزاری برای خلعیت از تیم مدیریتی وجود دارد و تصمیمی برای انتصاب مدیر دولتی باشد این را باید از حوزه صنعت، معدن و تجارت و اختیارات قانونی که آنها دارند پیگیری کرد من خیلی در این رابطه نمیتوانم صحبت کنم.

وی در خصوص تعهد اشتغالی که استان در نظر گرفته گفت: موضوع اشتغال مقوله ای است که امسال جز شعار سال گنجانده شده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و خوشبختانه از اول سال ۹۶ دولت محترم، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تدوین برنامه بسته جامع اشتغالی که در سطح کشور هدف گزاری شده و ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در سطح کشور پیش بینی کردند.

هشت هزار فرصت شغلی برای استان خراسان جنوبی در سال جاری

وی یادآور شد: در فروردین ماه برای استانمان حدود هشت هزار فرصت شغلی هدف گزاری کردیم و بین بیش از  ۲۳ دستگاه اجرایی بر اساس ظرفیت ها و منابعی که در سرفصل های مختلف در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال ۹۶ پیش بینی شده به دستگاه اجرایی ابلاغ کردیم.

سهم طبس ۷۵۲ فرصت شغلی

سنجری تشریح کرد: سهمی که در این راستا برای شهرستان طبس پیش بینی شده ۷۵۲ فرصت شغلی است و اینها در سرفصل های مختلف باید محقق شود.

این مقام مسئول استان ابراز کرد: مصوبات شورای عالی اشتغال چند طرح خیلی خوب را در سطح کشور ارائه کرده که عملیات اجرایی آن شروع شده و از جمله آن کارآموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح تکاپو است.

وی در خصوص طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر نشین توسط دولت گفت: سهمیه سه هزار و ۶۰۰ نفری با ۵۴ میلیارد تومان منابع در سطح استان پیش بینی شده است که در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همه دستگاه هایی که صادر کننده مجوز فعالیت هستند هم طرح هایی را برای آنها پیش بینی شده و هم منابع و هم طرح رونق مشابه سال های گذشته کمکی به وضعیت بنگاه های اقتصادی موجود چه در موضوع تامین سرمایه در گردش آنها و چه در حوزه توسعه اگر کسی بخواهد در بنگاه اقتصادی کار کند در موضوع بهسازی و نوسازی صنایع فرسوده کمک میشود.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه های نیمه تمام استان

وی اظهار کرد: مهمتر از همه تکمیل پروژه های نیمه تمام است که بالاتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجموع اینها در حقیقت دولت بسته جامع و کامل برای رونق تولید و اشتغال پیش بینی کرده و به همه دستگاه های اجرایی توسط معاون محترم رییس جمهور ابلاغ شده و این یک کار فرابخشی است و همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند.

وی در خصوص همراهی بانک ها در این زمینه گفت: سیستم بانکی خوشبختانه همراهی لازم را دارد از طرفی دولت در سر فصل های مختلف منابع لازم را تامین و ابلاغ کرده است.

سنجری ادامه داد: فقط یک اراده قوی میخواهد که هم در تیم مدیریتی که خوشبختانه هماهنگی و انسجام وجود دارد و هم در شهرستان ها باید با حساسیت خاص و با قوت پیگیری شود قطعا در پایان سال ۹۶ باید شاهد اتفاقات خوبی به ویژه در ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان عزیزمان و رفع دغدغه خانواده های آنها در استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =