طراحی سیستم هوشمند نفربرد در معادن زیرزمینی برای نخستین بار در طبس

رییس مرکز فنی حرفه ای طبس گفت: اختراع طراحی سیستم هوشمند و کنترل و هدایت نفربرد در معادن زیرزمینی برای نخستین بار در کشور توسط مرکز فنی و حرفه ای طبس ساخته شده است.

به گزارش طبس نیوز، کامرانی فرد رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس در نشست خبری امشب گفت: آموزش های فنی و حرفه ای، انجام فعالیت هایی است که میتواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید و یا توانایی فرد را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه گواینامه های مهارت فنی و حرفه ای دارای کد بین المللی است گفت: از مزایای این کارت قابل ترجمه بودن آن جهت استفاده در سایر کشورها و مورد تایید سازمان جهانی کار است.

وی افزود: این کارت می تواند به عنوان واحد درسی در رشته های کار و دانش جایگزین شود و امکان ارتقا شغلی در محل کار از آن بهره گیری شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس بیان کرد: کارت گواهینامه مهارت جهت اخذ پروانه کسب از مجمع امور صنفی، امکان جذب سریعتر در شرکت ها و موسسات مختلف، امکان دریافت تسهیلات مختلف از جمله وام خوداشتغالی و امکان استفاده از بیمه بکار میرود.

وی در بخش دیگری گفت: دوره های آموزشی گروه های صنایع خودرو، برق الکترونیک، ابزار دقیق، ساختمان و جوشکاری، تاسیسات، فناوری اطلاعات، هنرهای نمایشی، صنایع دستی سنتی، صنایع بافت، صنایع تزیینی، صنایع چرم، صنایع چوب، طلا و جواهرسازی، صنایع غذایی و سرامیک و زیرشاخه های آن رایگان است.

وی با بیان اینکه این مرکز دوره های ثابت و سیار آموزشی برگزار میکند گفت: دوره های ثابت در کارگاه های واقع در مرکز است و سیار در روستاهای اصفهک، فهالنج و کریت و روستاهای تابعه دیهوک و عشق آباد است که برگزاری آن بستگی به پتانسیل آنجا دارد.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی سیار در زندان نیز برگزار میشود، افزود: برگزاری این دوره ها بر حسب نیاز است و سال گذشته نمایشگاهی نیز در این رابطه برگزار شد که فروش کشوری داشت.

کامرانی فرد گفت: بیشترین دوره های آموزشی ما دوره های فیلم برداری و عکاسی است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد پنج آموزشگاه فعال در سطح شهرستان داشتیم و عملکرد درآمدزایی مرکز بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان بود که از جمع فروش محصولات در قالب تبصره ۷۵۰ و قراردادهای آموزشی است.

وی گفت: با توجه به صرفه جویی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی ما در سال گذشته مصرف آب تا سه درصد، گاز ۱۳ درصد و سوخت ۱۶ درصد نسبت به سال ماقبل آن داشتیم.

رییس نمونه کشوری فنی و حرفه ای در خصوص عملکرد واحد آزمون این مرکز گفت: سال گذشته از سه هزار و ۶۱۸ نفر آزمون گرفته شد که تعداد دو هزار و ۵۱۵ نفر قبولی و تعداد هزار و ۶۳ نفر قبول نشدند.

وی تشریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ دستگاه و وسیله کمک آموزشی داخل مرکز ساختیم از جمله ربات پرچم زن، سخت برد یا برش سنگ، کنترل هوشمند موتورخانه ها، تست عملکرد سردخانه ها که توسط مربیان و کارآموزان ساخته شده است.

وی از ثبت اختراع جدید در مرکز فنی و حرفه ای طبس خبر داد و گفت: این اختراع طراحی سیستم هوشمند و کنترل و هدایت نفربرد در معادن زیرزمینی است که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

وی در توضیح این اختراع گفت: این طرح نیازسنجی شد و که پله های ایمنی زیادی دارد و با  plc ساخته شده که در آن به نیروی انسانی نیاز نیست و با بی سیم انجام میشود که ساخت این طرح سه ماه طول کشید و هم اکنون تحویل موقت معدنجوی طبس شده است.

کامرانی فرد با اشاره به افتخارات استانی و کشوری این مرکز یادآور شد: یکی از کارآموزان این مرکز به نام مهدی هادی توانست در جشنواره کشوری تولید محتوای الکترونیک در رشته انیمیشن مقام دوم کشوری را کسب کند.

وی افزود: در پروژه های کشوری، رتبه اول مسابقات کشوری هفت سین، استاندارد نویسی، مسابقات ملی مهارت دیپلم افتخار و مقام چهارم جوشکاری بخشی از افتخارات این مرکز است.

وی گفت: سال گذشته ۹ نیرو استخدام کردیم، در شهر طبس بیشتر آقایان متقاضی آموزش و در روستاها خانم ها هستند.

وی در خصوص آمار اول امسال گفت: در تابستان امسال در سطح شهرستان ۹۱۵ نفر پذیرش کردیم که در تمام مقاطع و رده های سنی است.

کامرانی فرد با انتقاد از آموزش های موازی سطح شهرستان گفت: آموزش های موازی در سطح شهرستان زیاد است و این به آموزشگاه ما لطمه میزند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای طبس گفت: اولین مرکز ایمنی در معادن طبس در حال رایزنی با ایمیدرو هستیم که در این مرکز ایجاد شود.

وی در بیان آمار گفت: تعداد کارگاه های آموزشی در طبس امسال ۴۲ حرفه در قالب ۳۶ دوره، در عشق آباد ۸ حرفه و ۱۵ دوره و دیهوک ۹ حرفه و ۱۸ دوره برگزار شده است.

وی گفت: از ویژگی های منحصر به فردی که عامل موفقیت این مرکز شده تنوع رشته ها و جابه جایی کارگاه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفت =