یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از خراسان جنوبی عازم سرزمین وحی می‌شوند/ ۱۳۵ زائر از شهرستان طبس

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ زائر استان در روزهای اول و دوم شهریور ماه از فرودگاه استان عازم سرزمین وحی می‌شوند که از این تعداد ۱۳۵ زائر از شهرستان طبس هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در حاشیه گردهمایی حج در طبس به خبرنگار طبس نیوز گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ زائر استان در روزهای اول و دوم شهریور ماه از فرودگاه استان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

ابوالفضل نوفرستی با بیان این که ۱۳۵ زائر از شهرستان طبس هستند افزود: امسال نخستین سالی است که اعزام زائرین از فرودگاه استان انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش به حجاج ادامه داد: هر کاروان ۱۲ جلسه آموزشی دارند که مناسک، احکام، باید ها و نباید ها، مباحث امنیتی و نکاتی که باید زائرین در این سفر مورد توجه قرار دهند به آن‌ها آموزش داده می شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: میانگین سن زائرین خراسان جنوبی ۵۵ سال است و هر چه پیش می‌رویم میانگین سن بالاتر می‌رود به طوری که تا پیش از این میانگین ۴۰ سال بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عزیزان ما سالمند هستند و میانگین سن بالاست حتما دوره های آموزشی را جدی بگیرند و شرکت کنند و مباحثی که از سوی روحانیون، مدیران کاروان ها عنوان می‌شود استفاده کنند تا مشکلی در این جهت نداشته باشیم هر چند پیش بینی همه دست اندرکاران این است که حج امسال توام با آرامش خواهد بود.

فهرستی در خصوص طرح جدید مچ بند برای زائران گفت: از گذشته ها بنا بر این بود اساسی برای شناسایی زائر به وجود بیاید لذا سازمان حج و زیارت با همکاری کارشناسان شرکت «صا ایران» اقدام به تهیه مچ بندهایی که نام، نام خانوادگی، نام کاروان، مدیر کاروان، محل اسکان در شهر مکه و مدینه و پرونده مختصری از بیماری هایی که احیانا این زائر دارد که اگر در طول سفر نیازمند به ادامه مداوا باشد بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این موضوع ارتباطی به حادثه منا ندارد بلکه نسخه جدیدی از کارت شناسایی است.

وی افزود: کارت شناسایی کاغذی بود که بندی داشت که در هنگام وضو یا غیره کارت جدا می‌شد ولی این تراشه الکتریکی در داخل پوسته پلاستیکی است، ضد حساسیت و ضد آب است و تولید داخل است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در خدمت هر کاروان مدیر، معاون، روحانی، اگر تعداد زائرین زن بیشتر باشند معینه یا روحانی زن و اگر مرد بیشتر باشند معین به همراه کاروان خواهد بود.

وی افزود: وقتی وارد عربستان می‌شوند ساختار کاروانی آن‌ها تبدیل به مجموعه‌ای می‌شود و وارد مجموعه هتل مورد اقامتشان می‌شود و آنجا کاروان‌ها در خدمت مدیر مجموعه هستند.

فهرستی یادآور شد: پزشک های خانم و آقا نیز در محل هتل‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند و ساختار کاروان‌ها به شکلی طراحی شده است که پاسخگوی همه نوع نیازهای زائرین باشد.

وی در خصوص فضاسازی ها برای نرفتن به حج گفت: از دشمن برای ایجاد این فضاسازی‌ها انتظاری نیست و از گذشته به دنبال این بود که زائرین ایرانی را از بدنه جهان اسلام دور کنند تا به مکه نروند و بعد هم تبلیغ کنند که ایرانی ها مسلمان نیستند و اگر مسلمان بودند مکه می‌آمدند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به فضاسازی های بسیار مسموم و سنگین که بر علیه این واجب الهی به عمل آمد مسئولین نظام و مراجع تقلید جانانه به میدان آمدند و مردم نیز کمترین توجهی نکردند.

وی افزود: اکنون کاروان های ما و سراسر کشور تکمیل شده است و ما لیست ۴۰۰ نفره از زائرین را داریم که شرمنده بزرگواران بودیم که امسال با توجه به ظرفیت، امکان اعزام آن‌ها فراهم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 8 =