مدیران طبس برای جذب اعتبار اشتغال وارد کار شوند

مدیران طبس وارد کار شوند تا بتوانند از اعتبارات اشتغال استفاده نمایند و در تمام رشته ها از سرفصل های اعتبارات بهره گیرند.

ه گزارش طبس نیوز، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طبس گفت: وضعیت شهرهای دیهوک و عشق آباد خوب نیست و باید بیش از این به دو بخش توجه شود.

زنگ خطر برای عشق آباد

محمدرضاامیرحسنخانی افزود: جمعیت عشق آباد رو به کاهش است و این زنگ خطر برای ما است.

وی با اشاره به کمبود آب در منطقه گفت: میزان بارندگی بسیار کم است و متاسفانه سهمی که برای احیا قنوات در سال گذشته اختصاص پیدا کرده بسیار ناچیز بود.

وی هشدار داد: اگر آب را نبینیم دچار مشکل خواهیم شد، در طبس قسمتی از آب کیفی در زغالشویی استفاده میشود که از چالش های اصلی ما است و باید به سمت حل آن برویم.

آب بهای دیهوک بیشتر از فردوس است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آب بهای پرداختی دیهوک و روستاهای آن از فردوس بیشتر است با این همه مشکلات سرمازدگی، خشکسالی، کشاورزی و دامی باید فکری به حال مردم این منطقه کرد.

وی افزود: این مشکلات باید به من منعکس شود تا پیگیری کنم و باید به صورت ویژه به مشکلات برسیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تصریح کرد: امسال اعتبارات خوبی برای اشتغال در نظر گرفته شده است قرار است صندوق توسعه کارآفرینی امید اعتباراتی بدهد همچنین مجلس مصوب کرد مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صنددوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک بگیریم.

بیشترین بوم گردی حوزه انتخابیه در طبس است

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بیشترین بوم گردی و کارهای مربوط به میراث فرهنگی در طبس داریم که از رییس میراث فرهنگی آقای بهبانی تشکر میکنم.

وی تاکید کرد: سایر مدیران نیز وارد کار شوند تا بتوانند از این اعتبارات برای اشتغال استفاده نمایند و در تمام رشته ها از سرفصل های اعتبارات بهره گیرند و طبس نیز این ظرفیت را دارد.

مردم مشکلات را به ما منعکس میکنند/ مدیران پای کار باشند

امیرحسنخانی با اشاره به ورود بزهای سانن به طبس گفت: اصلاح نژاد دام را خود مردم انجام دادند و بسیاری از مسائل را مردم به ما میرسانند.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت جاده های این شهرستان گفت: در همین یک هفته گذشته شاهد وقایع تلخ جاده ای شهرستان بودیم که چقدر تصادفات داشتیم و باید به این مسایل رسیدگی شود.

۳۰ درصد اعتبارات استانی توزیع نشده

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع اعتبارات استانی گفت: حدود ۳۰ درصد اعتبارات استانی توزیع نشده که چنین چیزی در قانون نیست، باید این را پیگیری کنید، اگر قرار است از این اعتبارات در سرجمع کم شود برای کارهای استانی باید از این اعتبارات برای ایستگاه راه آهن که فقط در طبس داریم بگذارند.

وی با اشاره به طرح تکاپو گفت: من خوشحالم که مسئول این طرح آقای عابدزاده و فرزند طبس است طرحی که حدود شش ماه است در استان عملیاتی شده اما سهم ما در این طرح چقدر است، همه این پیگیری ها نیازمند همدلی و همراهی دارد.

امیرحسنخانی با اشاره به اداره کل راه آهن شرق در طبس گفت: با معرفی آقای ماسوری به عنوان رییس تصمیم بر تقویت راه آهن شرق است و همه مدیران از استاندار و فرماندار ویژه و من پیگیری و حمایت خواهیم کرد.

وی در پایان از پیگیری های امام جمعه طبس قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =