شب شعر ملکوت هشتم با حضور شعرای کشوری در طبس برگزار شد

محفل ادبی شب شعر ملکوت هشتم با حضور شعرای کشوری در سالن میقات الرضا طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز، همایش ادبی شب شعر ملکوت هشتم با حضور شعرای برجسته کشوری، استانی و شهرستان در سالن میقات الرضا طبس برگزار شد.

در این همایش معاونت فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: خدا را شاکریم که نعمت صحت و سلامت به ما عنایت کرده که یک بار دیگر دهه کرامت را درک کنیم و این شب شعر ملکوت را برپا کنیم و حضور یابیم.

فروزان با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) به شعرا و مهمانان به ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمد گفت.

علیرضا قزوه از شعرای برتر کشور گفت: اولین سفرم به شهرستان طبس است، شهر شما گمشده ای در بین شهرهای دیگر است.

مهمان ویژه این محفل ادبی بیان کرد: بعد مسافت نمیگذارد این فضا شناخته شود و وظیفه شما خیلی بیشتر از این هاست و باید اینگونه برنامه های فرهنگی سالی دوبار برقرار باشد.

دبیر انجمن ادبی کشور با اشاره به درگذشت یکی از شعرای برجسته کشور گفت: گرامی میداریم یاد استاد شکوهی شاعر خراسانی که سال گذشته نیز در این برنامه در طبس حضور داشتند.

محمد نیک از دیگر شعرای کشوری در این شب شعر با گرامیداشت یاد شاعر فرهیخته مرحوم شکوهی گفت: ایشان ۶۸ ساله بودند که فوت کردن و من بیش از ۵۰ سال است که با ایشان دوست بودم.

وی در ادامه گفت: مرحوم شکوهی شاعر آیینی، نوآور و مضمون پرداز بود و شیوه خاص خود را در شعر داشتند و این هنر را در راه اهل بیت گذاشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم شکوهی چندین کتاب شعر آیینی دارد گفت: وی غزل پرداز و باعث افتخار شعر خراسان و ادبیات کشور بودند.

از شعرای طبسی حمید رضا نظری، مرتضی عابدی، خانم قیصری، مسلم یوسفی و از شعرای مشهد جواد بنی اسدی، رضا رحیمی عنبران نیز اشعاری در قالب های مختلف خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =