مسابقات استانی قرآن کریم از فردا در شهرستان طبس آغاز می‌شود

مدیر کل اوقاف و اومر خیریه خراسان جنوبی گفت: همه بخش های قرآنی در استان را پذیرش کردیم و مسابقات استانی قرآن کریم نیز از فردا رسما آغاز می‌شود.

به گزارش طبس نیوز، مدیر کل اوقاف و اومر خیریه خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه طبس گفت: شهرستان طبس با توجه با توجه به پتانسیل های آن بهترین شهرستان در استان برای برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم است.

حجت الاسلام منصور هاشمی افزود: مسابقات استانی قرآن از اردیبهشت ماه آغاز شده و مرحله استانی از یازدهم تا ۳۰ تیر در کل شهرستان ها برگزار شده است.

وی بیان کرد: تعداد دو هزار و ۶۰۰ نفر از۱۱ شهر در مرحله استانی قرآنی شرکت و وارد شهرستان طبس خواهند شد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: همه بخش های قرآنی را پذیرش کردیم و مسابقات نیز از فردا رسما آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات بالاست گفت: داوران این دوره از مسابقات از تهران و مشهد حضور پیدا میکنند و متسابقین خانم ها و آقایان شرکت خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس تصریح کرد: رشته های مسابقات در بخش های ۵جز، ۱۰ جز و ۲۰ جز، حفظ کل، مسابقات قرائت و ترتیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه از نفرات اول تا سوم در کلیه رشته ها در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد، افزود: نفرات اول هر رشته ای که ۱۰ نفر خواهند بود به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: مسابقات کشوری در نیمه اول شهریور در ارومیه برگزار میشود و امید داریم در دو تا سه رشته مقام کشوری داشتیم.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: سخنران آیت الله سلیمانی نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگاران و مراسم اختتامیه در امامزاده خواهد بود.

وی از مسئولین شهرستان طبس تشکر کرد و گفت: در حاشیه این مسابقات بیش از ۲۰ محفل قرآنی در طول این هفته در مساجد برنامه ریزی شده که برگزار شود و امیدواریم انوار قرآن در تمام محافل طبس نورافشانی کنیم.

طبس باتوجه به اینکه در بستر تاریخی حضوری پررنگ داشته است اما به جایگاه خودش در خصوص مسائل قرآنی دست نیافته است و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

در پایان از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =