برگزاری خوب مسابقات به برکت امامزاده طبس است

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مسابقات از نظر کمی و کیفی خوب اجرا شد و در مجموع رضایت بخش بود و می‌توان یکی از علل آن را وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) دانست که برکات و اثرات زیادی در برگزاری مسابقات داشت.

به گزارش طبس نیوز، ناظر چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اطلاع ما از این منطقه کم بود و باید به ابتکار عمل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی خدا قوت و تبریک به دلیل این حسن انتخاب گفت.

منصور آقا محمدی افزود: به ویژه اینکه این مسابقات در زمانی برگزار شد که مصادف با سقوط بالگرد هواپیمای تهران_طبس و همچنین شهادت برادر حججی بود که ما را داغدار کرد و از طرفی هم افتخاری بود برای نظام مقدس که چنین جوانان برومندی هستند و سرافرازانه در مقابل دشمن همچون ارباب خود حضرت سیدالشهدا سر می‌دهند اما عزت و افتخار اسلام را به هیچ وجه به دشمن نمی‌دهند.

ناظر این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم بیان کرد: مسابقات از نظر کمی و کیفی خوب اجرا شد و در مجموع رضایت بخش بود و می‌توان یکی از علل آن را وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) دانست که برکات و اثرات زیادی در برگزاری مسابقات داشت.

وی با بیان اینکه داوران به نام و مطرحی در اینجا حضور دارند، افزود: داوران مطرح بین‌المللی از جمله استاد حنیفی و استاد عابدین زاده از مفاخر قرانی کشور در شهرستان طبس حضور دارند و خود این موضوع باعث کاهش اضطراب متسابقین می‌شود.

ناظر مسابقات چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در طبس بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صورت گرفته از جمله استفاده از مجری توانمند آقای جعفری که از مدیریت و اجرای ایشان در مقاطع مختلف مسابقات استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه زحمات پشت‌صحنه دیده نمی‌شود و تا کسی خودش در حوزه اجرا قرار نگرفته باشه نمی‌تواند حساسیت کار را تشخیص دهد، گفت: برای برگزاری این مسابقات از چند ماه پیش برنامه‌ریزی‌ شده که نقشه راه برای استقبال از متسابقین، اسکان و پذیرایی از جمله موارد آن است که این زحمات دور از چشم است.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و کمبودها و مشکلات، کمک‌ها در مساعدت وقف و قرآن کم است و این حرف دلی است که ما در حوزه قرآنی بدون هیچ حب و بغضی میگوییم خیلی در این حوزه اجحاف می‌شود آن هم به دلیل عدم آگاهی عرصه است بنابراین برگزاری این مسابقات زحمت زیادی دارد.

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: متسابقین از بیرجند، قائن، نهبندان و سایر شهرهای خراسان جنوبی با شکل‌های مختلف مدیریت شدند و به طبس آمدند که همه هزینه‌بر است.

وی افزود: در کل کشور تلاش ما برای مدیریت عرصه‌های مختلف قرآنی خیلی خوب است اما به دلیل کمبودها آنطور که باید، فرایند کار به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مسابقات باید برای حافظان و قاریان برنامه داشت، گفت: مسابقات، مقطعی است، در مدت زمان مشخصی متسابقین در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و پس از آن تمام میشود در صورتی که باید برنامه‌ریزی در طول سال برای قاریان و حافظان داشته باشند.

آقا محمدی با اشاره به اینکه در کشور ۷۲ هزار مسجد و ۵ هزار موسسه و خانه های قرآنی روستایی وجود دارد، تشریح کرد: باید نونهالان قرآنی و جوانان را حمایت کنیم، چه استعدادها، صداها و توانمندی هایی که بالقوه است و با مدیریت باید به بالفعل تبدیل شود.

وی یادآور شد: قاری به نام «نیک شعار» ۱۹ ساله یکی از پدیده های قرانی استان خراسان جنوبی است، ایشان به فینال راه پیدا کردند و در کنار پیشکسوتان قرانی حضور پیدا کرد.

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشریح کرد: دولتمردان، نمایندگان و خود مردم باید همت کنند و حمایت کنند و ما باید لذت قرآنی بودن را به فرزندانمان بچشانیم، در اوان کودکی اگر اینکار انجام شود قطع به یقین فرزندان ما به عرصه میایند.

وی خاطرنشان کرد: در دو روزی که من اینجا بودم مردم با چه علاقه ای آمدند و خانواده هایی که مسافر بودند با چه شوقی میامدند و نگاه می‌کردند برای این دوره ها در طول سال باید جریان سازی کنیم که نیاز به تصمیم سازی و تصمیم گیری دارد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقه گفت: مسابقات علیرغم خوبی ها، نواقص و کمبودهایی نیز داشت که می‌شود با یک برنامه‌ریزی اصولی آنها را برطرف کرد.

آقا محمدی ابراز داشت: اگر مرکز امور قرآنی بخواهد آموزش را انجام دهد، مسابقات را نیز برگزار کند و مدیریت و سیاسگذاری را داشته باشد این کار امکان پذیر نیست و باید مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی پای کار باشند و ما عصاره آنها را در اینجا نشان دهیم و باید هر کس یک بخشی را بگیرد.

ناظر چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم بیان کرد: ۱۱۵ دستگاه در کل کشور برنامه قرآنی دارند و هر سال موج قرآنی در کشور وجود دارد که باید مرکز امور قرانی به عنوان یک راس دیده شود.

وی در خصوص همکاری مسئولین شهرستان طبس گفت: در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس، فرمانداری و امام جمعه پایه کار بودند و باید در همه کشور اینگونه باشد و دولتمردان باید این دغدغه داشته باشند.

آقا محمدی در خصوص برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در شهرستان طبس گفت: علیرغم ظرفیت‌های خوب طبس، مشکلات و کمبودهایی نیز دارد از جمله محل اسکان که باید دو هتل با ظرفیت ۷۵۰ نفر با تفکیک زن و مرد داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات آن گرمی هواست و با توجه به اینکه متسابقین از سراسر کشور حضور دارند دچار مشکل خواهند شد و در نهایت نیاز به فصل مناسب، اسکان مناسب پشتیبانی و کادر دوره دیده است و تا حداقل دو سال آینده امکان برگزاری مسابقات کشوری در شهرستان طبس وجود نخواهد داشت.

تنظیم: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =