راهیابی ۱۵ متسابق قرآنی خراسان جنوبی به مسابقات کشوری

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵۵ نفر از ۱۱ شهرستان استان در ۱۵ رشته به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

به گزارش طبس نیوز، حمزه سپهریان، مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس طی سخنانی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضار، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در جوار بارگاه حضرت امام رضا(ع) مایه خرسندی است و خدا را شاکریم که این نعمت الهی را بر ما ارزانی داشت.

وی ادامه داد: هر چه برای قرآن هزینه کرده و برنامه‌ریزی کنیم، سرمایه‌گذاری است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید: این کتابی که در آن هیچ شبهه‌ای نیست، برای هدایت بشر آمده است؛ خداوند به دفعات در قرآن توصیه کرده که این کتاب برای دنیا و آخرت، و برای حال و آینده، و برای مسلمانان و غیرمسلمانان مفید است.

سپهریان افزود: قرآن کتابی نیست که فقط برای ماه رمضان و مراسم ختم و ازدواج استفاده کنیم بلکه برای هدایت بشر آفریده شده است؛ همه پیامبران دارای معجزاتی بودند، اما امروز از این معجزات اثری نیست و تنها معجزه ماندگار، قرآن کریم است.

وی ضمن انتقاد از سرمایه‌گذاری کم در زمینه قرآن، تصریح کرد: امروز بقاع متبرکه در پی فرمایش مقام معظم رهبری به قطب‌های فرهنگی در راستای گسترش دین و فرهنگ تبدیل شده است، اما متأسفانه به این میزان در زمینه قرآن هزینه نشده است.

مدیرعامل این مؤسسه با اشاره به اینکه هر کس به قرآن مأنوس شود، خود و خانواده و آینده و زندگی و دنیا و آخرتش بیمه است؛ اضافه کرد: چرا مسابقات قرآن باید فقط یک بار در استان برگزار شود؟

وی یادآور شد: مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) خود را خدمت‌گذار قرآن می‌داند و برای برگزاری تمامی برنامه‌های قرآنی همواره آماده است.

طبس شایستگی برگزاری مسابقات کشوری قرآن را دارد

سعید برقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان طبس طی سخنانی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد، ضمن پوزش به دلیل عدم حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و رئیس ستاد برگزاری مسابقات، از برگزارکنندگان این محفل قرآنی تقدیر کرد.

وی ادامه داد: از آغازین روزهای برنامه‌ریزی برگزاری این مسابقات، تمام امکانات را بسیج کردیم و ۱۱ کمیته تشکیل دادیم، تا این مسابقات به بهترین و شایسته‌ترین نحو برگزار شود که در نهایت این امر مهم محقق شد؛ ضمن اینکه همزمان با برگزاری این مسابقات محافل متعدد قرآنی در مساجد و هیأت‌های مذهبی روستاها و شهرهای شهرستان طبس برگزار شد.

برقی افزود: باتوجه به برگزاری بسیار موفق این مسابقات، درخواست ما این است که از این پس شاهد برگزاری مسابقات کشوری قرآن در شهرستان طبس باشیم.

راه‌یابی ۱۵ نفر از مسابقات طبس به مرحله‌ی کشوری

منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی طی سخنانی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵۵ نفر از ۱۱ شهرستان استان در ۱۵ رشته به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۵ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند و امید ما این است که حداقل ۴ نفر در مسابقات کشوری، رتبه‌های اول تا سوم کسب کنند.

منصوری خاطرنشان کرد: هیأت داوران این مسابقات بسیار خبره و حرفه‌ای بودند و برخی از آنان جزو داوران بین‌المللی هستند.

وی یادآور شد: برای برگزاری این مسابقات مبلغ ۶۰ میلیون تومان هزینه شد.

کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی در طبس مطلوب است

آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، طی سخنانی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی، روند برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی طبس را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و این شهرستان را شایسته برگزاری مسابقات کشوری دانست.

وی با اشاره به برکات قرآن، اظهار داشت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود، مقبره خانوادگی است، منازل خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم؛ باید فضای خانه آکنده از نسیم قرآن باشد.

وی درباره شهرستان طبس یادآور شد: طبس دارای پیشینه بسیار درخشان و علمای برجسته است که از آن جمله، آیت‌الله عباس واعظ طبسی و پدر ایشان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =