ایجاد انگیزه کارآفرینی هدف طرح کارآموزی در محیط کار واقعی

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرف‌های دانش آموختگان از اهداف طرح کارآموزی در محیط واقعی کار است.

به گزارش طبس نیوز، در جلسه معرفی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح کارآموزی در محیط کار واقعی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: ما در شهرستان طبس در بخش استخراج معادن نیروی کار نیاز داریم و هر فردی حاضر می باشد در معادن بخش خصوصی کار نمایند می توانند به اداره کار مراجعه تا نسبت به معرفی آنها اقدام شود.

قاسمی زاده افزود: در طرح کار ورزی در محیط کار واقعی نیز اصناف و بازاریان می‌توانند از مزایای خوبی که درنظر گرفته شده، استفاده نمایند.

وی یادآور شد : دانش آموخته دانشگاهی برای برخورداری از مزایای طرح کارورزی باید در سامانه کارورزی به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام نموده تا از مزایای آن بهره ببرند .
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس خاطرنشان کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی از اهداف این طرح است.

وی ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از دیگر مقاصد این طرح دانست.

قاسمی‌زاده در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح پیش بینی شده کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال ۱۳۹۶ ماهیانه سه میلیون و یکصد هزار ریال تعیین می‌گردد که توسط دستگاه ناظر به تناسب حضور در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی در کاردانی تا دو میلیون و ۷۰۰ ریال ، کارشناسی تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و کارشناسی ارشد و دکتری سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال میباشد.

وی افزود: در طول دوره کارورزی محاسبه و حداکثر سه مرحله، به گونه ای که مرحله آخر پس از موفقیت در آزمون سنجش و مهارت و یا صدور گواهی کارورزی توسط فنی و حرفه ای باشد به کارورزان پرداخت می گردد و در هر مرحله از پرداخت کمک هزینه مستلزم تایید گزارش توسط ناظر استانی و ناظر ستادی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =