امسال دیهوک گازرسانی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در دیدار با مردم دیهوک شهرستان طبس از تشکیل کارگروه معدن در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که بالا‌ترین ظرفیت معدنی در کشور را دارد که از آن جمله می‌توان به معادن طبس و دیهوک اشاره کرد.

طبس نیوز: استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در دیدار با مردم دیهوک شهرستان طبس از تشکیل کارگروه معدن در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که بالا‌ترین ظرفیت معدنی در کشور را دارد که از آن جمله می‌توان به معادن طبس و دیهوک اشاره کرد.

امسال گازرسانی به دیهوک طبس باید به طور قطع انجام شود. استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در دیدار با مردم دیهوک شهرستان طبس از تشکیل کارگروه معدن در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که بالاترین ظرفیت معدنی در کشور را دارد که از آن جمله می توان به معادن طبس و دیهوک اشاره کرد. رشید در مورد خواسته مردم و مسئولان دیهوک مبنی بر ارتقای نمایندگی اداره های این بخش گفت: در این زمینه پیگیری های زیادی با تهران انجام شده است و براساس اولویت، این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی درباره تاکید مردم در زمینه شبانه روزی شدن درمانگاه دیهوک گفت: براساس مصوبه سفرهای سوم و چهارم رئیس جمهور به خراسان جنوبی و قول مساعد وزیر سابق بهداشت، توافق نامه هایی مبنی بر شبانه روزی شدن درمانگاه ها و مراکز بهداشتی استان منعقد شد که با توجه به الحاق طبس به خراسان جنوبی، شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی دیهوک هم در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی در مورد مشکلات حوزه بهداشت و درمان بخش دیهوک که گلایه مردم این بخش است، اضافه کرد: شرایط خراسان جنوبی با استان های برخوردار مثل خراسان رضوی، فارس، اصفهان و… متفاوت است و نمی توان پزشکان متخصص و مجرب را به این منطقه محروم اعزام کرد و در این زمینه باید متولیان امر و گروه های مرجع با همکاری نمایندگان مجلس برای سامان دهی موضوع تلاش کنند. بخشدار دیهوک طبس هم با اشاره به وسعت ۲۳ هزار کیلومتر مربعی این بخش و جمعیت ۱۱ هزار نفری آن گفت: دیهوک سال ۸۰ به بخش و از سال ۸۴ به شهر ارتقا یافت. «احمدی» سامان دهی ورودی های شهر، آسفالت معابر، تقویت شهرداری و تنها ایستگاه آتش نشانی را از مهم ترین نیازهای این بخش عنوان کرد. امام جمعه دیهوک نیز مشکل حاد این بخش را نبود گاز عنوان و اضافه کرد: مشکلات بهداشتی درمانی از جمله شبانه روزی نبودن مرکز بهداشتی درمانی مردم را رنج می دهد. حجت الاسلام و المسلمین «مرتضایی نیا» وضعیت راه های این بخش را با دیگر نقاط استان بسیار نامناسب عنوان کرد و گفت: سامان دهی راه مواصلاتی دیهوک به بشرویه، قاین، طبس و بیرجند باید اولویت اصلی مسئولان راه و شهرسازی باشد. دیدار استاندار با خانواده شهدا و اهدای یادبود شهید حاجی آقایی به خانواده این شهید از برنامه های این سفر بود.

۱۵ سال خشکسالی در دستگردان

بخشدار دستگردان طبس هم در مراسم دیدار استاندار با مردم این بخش با اشاره به سابقه ۵۰ ساله ارتقای دستگردان گفت: این بخش ۱۲ هزار کیلومترمربع وسعت و ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

«حقانی» با بیان این که بخش دستگردان ۱۵ سال درگیر خشکسالی است افزود: بیش از ۵۰ درصد دام سبک و ۲۰ درصد دام سنگین طبس مربوط به تنها منطقه عشایری این شهرستان یعنی بخش دستگردان است ولی اداره یا نمایندگی امور عشایری در منطقه وجود ندارد و با شرایط موجود راه اندازی این نهاد در بخش دستگردان ضروری است.

وی به مشکل کمبود آب در برخی از روستاهای این بخش اشاره کرد و گفت: آب شرب برخی از روستاهای دستگردان با تانکر آبرسانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «اخلاقی فر» امام جمعه عشق آباد هم از تاخیر در گازرسانی به بخش دستگردان انتقاد کرد و گفت: بدقولی و به موقع صحبت نکردن برخی مسئولان بین مردم و دولت بدبینی ایجاد می کند .

در این مراسم استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در این مراسم سخنرانی کرد.

مرجع: خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پنج =