برگزاری همایش «استکبارستیزی» در کویر طبس

امروز پنجم اردیبهشت، مقارن با سی و دومین سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مراسم بزرگداشت این واقعه تاریخی در صحرای طبس و محل آن واقعه برگزار شد.

طبس نیوز: امروز پنجم اردیبهشت، مقارن با سی و دومین سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مراسم بزرگداشت این واقعه تاریخی در صحرای طبس و محل آن واقعه برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم طبس و شهرهای مختلف استان‌های خراسان جنوبی و یزد از ساعات اولیه صبح امروز با اتوبوس، مینی‌بوس و سایر وسایل‌نقلیه با طی کردن صدها کیلومتر، خود را به محل واقعه طبس رسانده تا در همایش بزرگ استکبارستیزی که ظهر امروز برگزار شد، شرکت کنند.

در محل واقعه تاریخی طبس و شکست مفتضحانه آمریکا، مسجدی به نام «مسجد شکر» احداث شده که این همایش نیز هر ساله در این محل برگزار می‌شود.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، موسیقی «سرود جمهوری اسلامی ایران» و «مرگ بر آمریکا» به ‌وسیله گروه موزیک سپاه الغدیر استان یزد اجرا شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، امامان جمعه طبس، بشرویه، عشق‌آباد و دیهوک، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از معاونان و مدیران کل خراسان جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، نمایندگان شهرستان بیرجند و همچنین طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، برخی از خانواده‌های شهدا، جمعی از مسئولان شهرستان طبس و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری همایش بزرگ استکبارستیزی در صحرای طبس، تعدادی از آثار به‌‌جا مانده و لاشه‌های هواپیماها و بالگردهای منهدم شده آمریکایی‌ها در طوفان طبس، به نمایش گذاشته شد.

در بخش‌های مختلفی از این مراسم، صدها نفر از شرکت‌کنندگان یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا سر داده و اعلام کردند که هرگز توطئه‌های شیطان بزرگ آمریکا را فراموش نمی‌کنند و به آمریکا یادآوری کردند که بداند خداوند همچون واقعه طبس در همه صحنه‌ها پشتیبان اسلام و مسلمانان است.

شهید محمد‌ منتظرقائم، نخستین فرمانده سپاه یزد پس از طوفان شن در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ و شکست و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از صحرای طبس، برای بررسی موضوع، عازم محل حادثه شد و در حالی که می‌خواست مدارک باقی‌مانده از آمریکایی‌ها را مورد بررسی قرار دهد، به علت بمباران جنگنده‌های نیروی هوایی که با دستور بنی‌صدر به منطقه اعزام شده بودند، به شهادت رسید.

همسر این شهید گرانقدر نیز در این همایش حضور داشت، همچنین در این همایش تمبر یادبود شهید محمد منتظر قائم رونمایی شد.

در پایان همایش بزرگ استکبارستیزی، صدها نفر از مردمی که از شهرهای مختلف استان یزد خود را برای بزرگداشت این واقعه به صحرای طبس رسانده بودند، دوشادوش یکدیگر نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =