چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آب مناطق روستایی و عشایری طبس

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار طبس گفت: مسوولان باید برای رفع مشکل آب مناطق روستایی و عشایری طبس تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

طبس نیوز: معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار طبس گفت: مسوولان باید برای رفع مشکل آب مناطق روستایی و عشایری طبس تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

احمد طالبیان‌مقدم در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، با اشاره به خدمات قابل توجه در روستاهای طبس پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خشکسالی تبعات سوء‌ زیادی برای این مناطق داشته و کیفیت آب را با افت شدید مواجه کرده که می‌طلبد با تدبیر و تلاش برای رفع مسائل و مشکلات گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی به پیگیری طرح انتقال آب به طبس اشاره و بیان کرد: انتقال آب به شهرستان راهکاری است که در دستور کار بلند‌مدت قرار دارد لیکن با توجه به کم‌آبی شدید و مشکلات تعدادی از مناطق روستایی و به ویژه منطقه عشایری طبس، آب‌رسانی به این مناطق که با استفاده از تانکر انجام می‌شود، هزینه و مشکلات زیادی دربر‌دارد و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط برای آن چاره‌اندیشی کنند.

دو شبکه ای شدن آب کوثر و پیگیری مسائل مجتمع آبرسانی کویر و تپه طاق خواسته دیگر فرماندار از مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بود.

فرماندار طبس از مسوولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خواست با انجام اقدامات لازم، بستری ایجاد شود تا امکان استفاده از آب چاه‌های شور منطقه در مصارف مختلف پس از بهینه‌سازی میسر شود.

طالبیان مقدم واگذاری امور آب شهر دیهوک از اداره آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری را از خواسته‌های مسوولان این شهر برشمرد و خواستار پیگیری و اقدام در خصوص این موضوع شد.

علی‌اکبر بسکابادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز خشکسالی را مشکل بزرگ منطقه قلمداد کرد و گفت: تاسیس چند مجتمع آبرسانی در طبس و انتقال آب به شهر دیهوک اقدامات ارزشمندی است. وی در‌خصوص دو شبکه‌ای شدن آب مجتمع کوثر طبس به منظور استفاده بهینه از آب و همچنین تخصیص یک دستگاه تانکر به طبس برای آبرسانی سیار قول مساعد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تعدادی از روستاهای استان برای استفاده از آب چاه‌های شور، آب‌شیرین‌کن نصب شده است برای بررسی اجرای این طرح در طبس نیز قول مساعد داد.بسکابادی از احتمال ادغام سازمان آب و فاضلاب روستایی و شهری خبر داد و آمادگی خود را برای واگذاری امور آب شهر دیهوک به آب و فاضلاب شهری در صورت عدم تحقق این موضوع اعلام کرد.

مرجع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =