ارتقای اداره ورزش و جوانان طبس به معاونت اداره کل در انتظار تایید وزارتخانه

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس گفت: با پیگیری معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس مکاتبات در زمینه ارتقای اداره ورزش و جوانان انجام شده است که به معاونت اداره کل و مدیریت ورزشی شهرستان طبس تبدیل شود و منتظر تایید وزارتخانه آن هستیم.

به گزارش طبس نیوز، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس گفت: اماکن ورزشی سطح شهرستان طبس تاکنون شامل ۹ سالن سرپوشیده با مساحت ۱۰ هزار و ۴۶۷ متر مربع است که به ازای هر نفر ۱۴.۵ سانتی متر است.

حسین قدیمی افزود: هفت مجموعه ورزشی رو‌باز با مساحت ۳۱ هزار و ۷۲۰ متر مربع به ازای هر نفر ۴۳.۶ در شهرستان طبس وجود دارد.

وی بیان کرد: تعداد ۲۳ هزار متر مربع از مجموع فضاهای ورزشی در روستاها ساخته شده و بلااستفاده است.

سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس خاطرنشان کرد: در شهر طبس هفت سالن ورزشی سرپوشیده به مساحت هشت هزار و ۴۳ متر مربع وجود دارد که به ازای هر نفر ۲۰.۲ سانتیمتر است.

وی تصریح کرد: دو مکان روباز به مساحت هفت هزار و ۸۲۰ مترمربع در تملک اداره ورزش است که ۱۹.۴ سانتیمتر سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر است.

حسین قدیمی یادآور شد: در مجموع شهرستان تعداد ۲۳ مکان ورزشی سرپوشیده به مساحت۲۴ هزار و ۱۷۵ متر مربع وجود دارد که سرانه آن ۳۳.۳ سانتیمتر به ازای هر نفر است و مجموع مکان های روباز و سرپوشیده در طبس ۸۵ هزار و ۷۵۸ متر مربع و سرانه‌‌ کل این فضاها برای هر نفر یک متر و ۱۸ سانتی‌متر مربع است.

وی بیان کرد: در طبس ۲۸ هیات ورزشی داریم که ۱۸ هیات فعال، شش تا نیمه فعال و چهار هیات غیر فعال است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس گفت: اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته مبلغ ۱۹۶ میلیون ریال بود که در شش ماهه اول ۴۰۰ میلیون ریال برای کمک به هیات های ورزشی اختصاص یافت.

قدیمی با بیان اینکه ورزشکارانی که تحت پوشش بیمه ورزشکاری قرار می گیرند ورزشکاران سازمان یافته هستند گفت: در شهرستان طبس هزار و ۶۷۳ نفر ورزشکار سازمان یافته آقا و هزار و ۴۸۶ نفر بانوی سازمان یافته ورزشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس سومین شهر پر جمعیت استان است خاطرنشان کرد: از نظر رشد ورزشی سال گذشته رتبه اول را داشتیم و مجموع بیمه شده های بانوان از مجموع بیمه شده های قاین بیشتر بوده و اختلاف بانوان و اقایان بیمه شده در شهرستان ۳۰۰ نفر است و بانوان پا به پای آقایان تلاش می‌کنند همچنین بانوان ورزشی ما از مجموع آقایان شهر فردوس بیشتر است.

قدیمی تبلیغات برای ورود بخش خصوصی برای ساخت باشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعداد ۱۷ باشگاه ثبت شده داریم که شامل رشته‌های ورزشی بدنسازی، فوتبال، بیلیارد، کوهنوردی، باستانی، پیت‌بال و والیبال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات تملک دارایی ها درسال ۹۵ ، مبلغ یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان اعتبار مصوب و مجموع تخصیص ۳۵۵ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ درصد جذب شده  و در سال ۹۶ اعتبار ما دو نیم برابر و به مبلغ دو میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان طبس از اولین رالی خانوادگی کشوری در طبس خبر داد و افزود: ما ظرفیت هایی طبیعی زیادی در شهرستان داریم، مانند کویر حلوان، اما پتانسیل های خوبی داریم که تاکنون استفاده نشده بنابراین در این راستا اولین رالی خانوادگی کشوری را به میزبانی طبس تا پایان امسال خواهیم داشت.

وی به راه اندازی مجمع پیشکسوتان ورزشی شهرستان طبس اشاره کرد وگفت: در حال راه اندازی مجمع پیشکسوتان ورزشکاران طبس هستیم و تاکنون ۱۸۰ پیشکسوت را شناسایی کردیم.

وی در بخش دیگری به ساخت و طراحی ورزش ساحلی اشاره کرد و گفت: هدفمان این است برای طبس طرح پیش زمینه قطب ورزش ساحلی کشور را داشته باشیم.

حسین قدیمی به ارتقای اداره ورزش و جوانان طبس اشاره کرد و گفت: با پیگیری معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس مکاتبات در زمینه ارتقای اداره ورزش و جوانان انجام شده است که به معاونت اداره کل و مدیریت ورزشی شهرستان طبس تبدیل شود و منتظر تایید وزارتخانه آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =