با کار جهادی کارخانه را راه‌اندازی کردیم/ نبود زیر ساخت مناسب بزرگترین مانع تولید و اشتغال

مدیرعامل کارخانه شرکت تک پودر نوین طبس گفت: بزرگترین مانع پیشرفت و راه اندازی کار و تولید و اشتغال در کشور ما نبود زیر ساخت مناسب و قیمت تمام شده بالای زیر ساخت‌ها جهت راه اندازی هر نوع شغلی است.

به گزارش طبس‌نیوز، بنتونیت «Bentonite»، نوعی رس ریزدانه است که حداقل ۸۵ درصد رس مونت‌موری‌لونیت داشته باشد، اصطلاح «بنتونیت» معمولاً برای خاک‌های کلوئیدالی که در اصل با رگه‌های شیل بنتون کرتاسه که در نزدیکی قلعه نظامی بنتون و منطقه رودخانه سنگی وایومینگ در هم آمیخته‌اند، به کار برده می‌شود.

معرفی ماده اولیه

بنتونیت یک ماده از دسته رس‌ها و از کانی‌های متورم شونده تشکیل شده‌است که عمدتاً مونتموریلونیت و به مقدار کمی بیدلیت هستند، اکثر بنتونیت‌ها بر اثر هوازدگی و دگرسانی خاکسترهای آتشفشانی و اغلب در حضور آب تشکیل می‌شوند و سنگ منشأ آنها اکثراً بازیک است.

تجزیه خاکستر آتش فشانی عمدتاً در محیط شور و باتلاقی انجام می‌شود و هر چه از آتش‌فشان دور شویم، ضخامت بنتونیت کاهش می‌یابد، بنتونیت دارای ساختمان آلومینوسیلیکاتی است و در دسته سیلیکات‌های سه لایه قرار می‌گیرد. بنتونیت دارای دو لایه چهار وجهی و یک لایه هشت وجهی می‌باشد.

مصارف بنتونیت

این ماده در صنعت فولاد، دارو سازی، صنایع رنگرزی، شوینده ها، کودهای عالی و غیره مصرف دارد.

مصارف درمانی این بنتونیت در اختلالات گوارشی نظیر رفلاکس معده، یبوست، نفخ و گاز معده، کمک برای مشکلات پوستی و آلرژیک، تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، تأمین مواد مورد نیاز بدن در هنگام اسهال و استفراغ، دفع مسمومیت دستگاه گوارش، بهبود بهداشت دهان وکمک در درمان هر نوع مشکلات پوستی و تسریع درمان می باشد.

راه اندازی کارخانه شرکت تک پودر نوین طبس از صفر تا صد

روز گذشته شاهد افتتاح رسمی کارخانه شرکت تک پودر نوین طبس با حضور مسئولین کشوری و استانی بودیم بدین جهت خبرنگار ما برای آشنایی بیشتر با مدیر عامل این کارخانه گفتگوی کوتاهی کرده است.

مدیرعامل کارخانه شرکت تک پودر نوین طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: این شرکت از زمان ثبت و گرفتن جواز تاسیس تا زمان راه اندازی و تولید، بین سه الی چهار ماه را گذرانده است و بصورت جهادی با عدم وجود امکاناتی همچون، برق، آب، گاز، دیوارکشی، ساختار و غیره کار را در زمینی بی آب و علف شروع نمودیم و زیرساخت هایی نظیر برق و گاز و زمین را با قیمتی حدود هفتصد میلیون تومان خریداری کردیم.

احمد علیدادی افزود: بزرگترین مانع پیشرفت و راه اندازی کار و تولید و اشتغال در کشور ما نبود زیر ساخت مناسب و قیمت تمام شده بالای زیر ساخت‌ها جهت راه اندازی هر نوع شغلی است.

وی در ادامه بوروکراسی اداری پیچیده جهت گرفتن یک امتیاز زیر ساختی از قبیل گاز و برق و عدم پاسخگویی مدیران مربوطه در امر زیر ساخت صنایع را نیز از مشکلات دیگر کار و تولید خواند.

وی ضمن بیان این نکته که از زمان راه اندازی، سرمایه اولیه ای حدود یک میلیارد تومان بدون دریافت هیچ گونه وام صرف زیرساخت شده است،گفت: برای ماشین آلات این شرکت نزدیک به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه شده است و از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام با بهره بالا به ما تعلق گرفت که در واقع در مقابل آن زیرساختی که ما خرج کردیم عدد قابل توجهی نیست.

مدیرعامل کارخانه تک پودر نوین طبس افزود: از روزی که شروع به تولید کردیم پرسنل کاری ما سه نفر و همزمان با شروع کار به ۱۵ نفر رسیدند که همگی بومی شهر طبس هستند و در ادامه با طرح توسعه و در صورت حمایت مسولین شهرستان تصمیم به افزایش نیرو داریم.

وی با بیان این موضوع که محصول ما به اکثر استان ها ارسال می شود و بازاریابانی در داخل و خارج از کشور داریم گفت: پس از بازاریابی اولیه و همزمان با روزی که شروع به کار کردیم قراردادهایی یکساله  با شش شرکت بستیم.

ارسال روزانه ۱۰ کامیون صادرکننده بار کارخانه به استان‌های همجوار

علیدادی در ادامه گفت: روزانه ۱۰ کامیون بار خروجی به استان های کرمان، یزد، خراسان شمالی، رضوی، قزوین، تبریز وکردستان ارسال می شود و همچنین ۱۵ کامیون بار محصولات مواد معدنی وارد سیستم ما می شود.

وی با تاکید بر اینکه حق کارگر اولویت کاری ما بوده است گفت: حقوق کارگران ثانیه ای با تاخیر مواجه نبوده است و با همه گرفتاری ها حاضرشدیم با دریافت وام با بهره بالا تاخیری در پرداخت حقوق نیروهایمان نداشته باشیم.

علیدادی در پایان افزود: از تمامی مسولین دلسوز که در این راه یاریمان کردند کمال تشکر را دارم.

گزارش: فهیمه سادات حقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 11 =