احداث سایت سوخت‌رسانی در ایستگاه طبس کلید خورد

مدیرکل راه آهن شرق گفت: به زودی بهترین سایت سوخت‌رسانی در ایستگاه طبس با رعایت پدافند غیر عامل احداث و ایستگاه طبس نیز بازسازی خواهد شد.

به گزارش طبس‌نیوز، مدیرکل راه آهن شرق گفت: اداره کل راه آهن شرق به عنوان بزرگترین منطقه ریلی کشور در تاریخ ۱۳/۲/۸۴ مورد بهره برداری قرار گرفت،این اداره کل دارای ۸۹۰ کیلومتر خط اصلی و ۱۱۶ کیلومتر خطوط فرعی و مجموعاً ۴۱ ایستگاه باری و مسافری است که در محدوده ۳ استان کشور واقع شده است ودر طول مسیر خود معادن و صنایع و کارخانجات مختلف و شهرستانهای بزرگ وکوچک از جمله: تربت حیدریه،فیض آباد،گناباد ،فردوس،بشرویه، طبس، جندق ،بهاباد ،خواف، رشتخوار،چمن آباد، سلامی و … را تحت پوشش قرار میدهد.

حسن ماسوری افزود: محور بافق– مشهد، همچنین استان خراسان رضوی را به استانهای خراسان جنوبی ،اصفهان ، یزد ، کرمان و هرمزگان متصل نموده و با کاهش حدود ۸۰۰ کیلومتری کریدور سرخس-بندر عباس مسیرحمل و نقل ترانزیت را عملا بطور قابل ملاحظه ای کوتاهتر نموده است که این مهم از نظر اقتصادی کاهش مصرف سوخت ،کاهش آلایندگی محیط زیست ،کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای ،اشتغالزایی وتوسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای مجاور خطوط راه آهن حائز اهمیت می باشد.اخیرا نیز با ساخت خط آهن خواف _ هرات دسترسی کشور دوست وهمسایه افغانستان نیز از طریق این محور ریلی به ابهای آزادمهیا گردید.

مدیر کل راه آهن شرق استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را یکی از ابزارهای مدیریت برشمرد و گفت: راه آهن در سه مقوله مهم ایمنی، مصرف بهینه سوخت و انرژی و زیست محیطی نقش اساسی دارد که مسلما همه آنها در راستای اقتصادمقاومتی است.

ماسوری گفت:یکی از افرادی هستم که در خصوص توسعه ریلی که مورد تاکید و توجه رهبری نیز هست همراستا بوده و دیدگاه های مهم و اساسی این بزرگوار همیشه مورد توجه حقیر بوده است .

وی توسعه راه آهن را خیلی مهم دانست و افزود: یکی از دلایلی که دولت‌ها کمتر به این موضوع ورود پیدا می‌کنند به دلیل هزینه بالای آن است که اگر هر پروژه ریلی با نگاه توسعه ملی، توجیه اقتصادی داشته باشد مسلما مقرون به صرفه خواهد بود .

وی از ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی واگذار شده به این اداره کل در سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: به زودی بهترین سایت سوخت‌رسانی در ایستگاه طبس با رعایت پدافند غیر عامل و همچنین بازسازی ایستگاه طبس، سالن انتظار ایستگاه راه آهن بشرویه، نماز خانه و تطویل سکو در ایستگاه های نصرآباد، حصار جلال، بشرویه، محوطه سازی و احداث سازه فضایی ایستگاه راه آهن طبس و سردر ورودی اداره کل راه آهن شرق، تکمیل پروژه های نیمه تمام و بدنبال آن پیگیری اجرای دو خطه کردن محور مبارکه – تربت حیدریه جهت افزایش ظرفیت خط و رفع گلوگاهها و جایگزینی قطارهای مسافری بهتر با سرعت عمل بیشتری انجام خواهند شد.

حسن ماسوری ادامه داد:شاخص تناژ بارگیری این اداره کل از ابتدای سالجاری تاکنون باحمل سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۵۷ تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو میلیون ۴۵۲هزار و ۹۴۲ تن از رشد۳۰ درصدی برخوردار بوده و جایگاه سومی بارگیری در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به این اداره کل تعلق گرفت .

عضویت راه آهن شرق در اتاق بازرگانی استان، همکاری سازمان های مربوطه جهت تثبیت شن های روان در مناطق ماسه گیر، احداث و ترمیم جاده های دسترسی ایستگاههای بین راهی از جمله درخواست های مدیرکل راه آهن شرق از استاندار خراسان جنوبی بود.

دکتر مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک ماه ربیع الاول، همراهی و همفکری در توسعه زیرساختهای حمل و نقل ریلی در استان و علاقمندی به راه آهن خاطرنشان ساخت: احداث آنتنی به طول ۵۵ کیلومتر جهت اتصال فردوس به راه آهن سراسری و همچنین احداث خط آهن بیرجند به کالشور به طول ۲۷۰ کیلومتر از جمله پروژه هایی است که بایستی مورد رسیدگی و اجرا قرار گیرند.

شایان ذکر است اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =