پروژه‌های مختلف راه و شهرسازی در طبس

آغاز ساخت جاده طبس-بشرویه، دوبانده شدن مسیر خسروآباد، باند دوم محور طبس به اصفهان، آسفالت محور دیهوک-راور، قرارداد هشت میلیاردی برای آسفالت پنج کیلومتر از باند دوم طبس به یزد، موضوعاتی است که در گفتگوی طبس‌نیوز با مدیرکل راه وشهرسازی استان خراسان جنوبی مطرح شد.

فهیمه سادات حقانی- به گزارش طبس‌نیوز، مدیرکل راه وشهرسازی استان خراسان جنوبی در گفتگو با طبس نیوز گفت: امروز شاهد آغاز ساخت محور طبس به بشرویه از سمت ده محمد هستیم.

آغاز ساخت جاده طبس-بشرویه

مهدی جعفری افزود: با مناقصه ای که برگزار شده و با توجه به اعتبارات استانی که فرمانداری شهرستان به این پروژه تخصیص داده با مبلغی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بالغ بر دو کیلومتر عملیات اجرایی شامل خاکبرداری، خاکریزی و ابنیه فنی و آسفالت به اتمام خواهد رسید.

جعفری مدت قرارداد را ۱۰ ماهه اعلام نمود و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم پیمانکار زودتر از مدت قرارداد این پروژه را به اتمام برساند.

باند دوم طبس-بشرویه تا فرودگاه طبس ادامه دارد

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: محور طبس-بشرویه از روستای خروان می‌گذرد و تاکنون شش میلیارد تومان هزینه شده است و پیمانکاران پروژه چهار میلیارد تومان از ما مطالبه کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت ردیف اعتباری این پروژه عملیات اجرایی آن متوقف شده است و اولویت ما بازگشایی محور برای تردد در مسیر روستایی است و سپس آن را ارتقا خواهیم داد.

جعفری تصریح کرد: پروژه ای که امروز کلنگ‌زنی شد تا ورودی فرودگاه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این قرارداد در حدود دو کیلومتر است و با توانی که از پیمانکار سراغ داریم زودتر از موعد قرارداد که ۱۰ ماهه است این پروژه به اتمام می رسد و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مسیر خسروآباد دوبانده میشود

وی در خصوص محور خسروآباد که به «سه راه مرگ» در بین مردم شهرت دارد گفت: در بازدیدی که امروز به همراه فرماندار از این مکان داشتیم قرار شد حدود یک کیلومتر و ۲۰۰ متر باند دوم در آن مکان ساخته شود و با ایمن سازی به تقاطع کمربندی که به سمت یزد می رود متصل شود.

وی افزود: ما در اسرع وقت عملیات نقشه برداری را آغاز می‌کنیم و مناقصه برگزار خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان این نکته که از پیمانکاران بومی این منطقه درخواست کمک خواهیم کرد تا کار زیرسازی انجام شود ادامه داد: با همراهی راهداری موضوع آسفالت کردن این محدوده نیز انجام خواهد شد.

باند دوم محور طبس به اصفهان در دست اصلاح

وی در خصوص سایر محورهای باند دوم شهرستان همچون محور طبس به اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر آسفالت سطحی انجام شده است و در ادامه برای ۱۴ کیلومتر دیگر قرارداد آسفالت گرم بسته شده است که در مجموع اصلاح ۳۰ کیلومتر محور طبس به اصفهان به اتمام خواهد رسید.

 آسفالت ۳۲ کیلومتر از محور دیهوک-راور

جعفری با بیان این نکته که در محور دیهوک-راور ۳۲ کیلومتر آسفالت شده است گفت: یک قطعه به طول ۱۷ کیلومتر در انتهای حوزه خراسان جنوبی آماده بازگشایی است و ۱۵ کیلومتر در محدوده نایبندان پس از اینکه دو کیلومتر از آسفالت آن انجام شود، بازگشایی خواهد شد.

قرارداد هشت میلیاردی برای آسفالت پنج کیلومتر از باند دوم طبس به یزد

وی در ادامه بیان‌کرد: شش کیلومتر از محور طبس به یزد آسفالت شده است و قراردادی به مبلغ هشت میلیارد تومان بسته ایم تا باند دوم در حدود پنج کیلومتر ساخته شود.

جعفری با اظهار امیدواری گفت: به زودی مناقصه ۳۵ کیلومتر از محور به سمت یزد انجام خواهد شد تا بتوانیم اعتباراتی را که در این پروژه تخصیص داده شده، جذب کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − ده =