زندگی را در طبس به وسعت کرمانشاه ببافیم

بانوان طبسی می توانند با بافتن قالی طی ۱۵ روز کاری به هموطنان زلزله زده خود در روستای «شیخ صله» کمک کنند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی-به گزارش طبس‌نیوز، روزهای سرد آخر پاییز است و ابتدای زمستان، سرما تازه دارد بساطش را پهن می کند، کرسی ها آماده شده و پاتوق گرم شبهایمان می‌شود، اما باید مواظب بود، یادمان نرود که هنوز، چیزی از زلزله هولناک کرمانشاه نگذشته و تعداد زیادی از هموطنانمان بدون سرپناه مناسب در چادر ها و کانکس ها روزگار میگذرانند و تن کوچک کودکانِ ترسیده از زلزله در این چادر ها و اقامتگاههای موقتی از سرما می لرزد. نکند که زمان، این “غارتگر سیال” درد و رنج آنها را از یادمان ببرد.

با توجه به قرار ساخت پنج واحد مسکونی در روستای شیخ صله با کمک خیران و زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) مبالغی از سوی مردم جمع آوری شده و در ادامه این حرکت زیبا، مدیر عامل شرکت تولیدات فرش نائین جعفری در طبس نیز اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد گوشه ای از این کار خداپسندانه را با مردم عزیز طبس شریک شود و راهی برای کمک همگان باز کند.

جعفری با بیان اینکه ممکن است کسانی باشند که علاقمند به کمک هستند اما از نظر مالی توان آن را ندارند که بتوانند مبالغی را اهدا کنند می توانند با حضور در کارگاههای قالی بافی و بافتن قالی، به هموطنانشان در این روستای زلزله زده کمک کنند.

وی با بیان اینکه مزد مقرر برای بافت هر یک نشان (یکصدتائی) در هر کارگاه قالیبافی، مبلغ ۱۲۰ تومان است گفت: تصمیم گرفتیم برای انجام این کار خیر، برای هر نشان، مبلغ ۱۶۰ تومان پرداخت کنیم تا هم مشوقی باشد برای کمک دیگران، و هم خودمان کمکی کرده باشیم و سود این فروش را نیز به همین امر اختصاص خواهیم داد.

جعفری بیان کرد: با توجه به اینکه ما در سراسر شهرستان کارگاههایی داریم، تمامی علاقمندان می توانند با مراجعه به این کارگاهها هرچه که در وسعشان هست از این قالی ها را در مدت ۱۵ روز کاری ببافند و اجرت آن را به جای ۱۲۰ تومان، با احتساب نشان ۱۶۰ تومان، به مردم خوب روستای شیخ صله هدیه کنند و رسید کتبی این کمکها نیز از سوی کمیته امداد به بافندگان ارائه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت تولیدات فرش نائین جعفری همچنین اعلام آمادگی کرد؛ چنانچه جایی و روستایی باشد که فاقد کارگاه بوده اما تعدادی از هموطنان درآن روستا نیت کمک داشته باشند، شرکت میتواند درهمان محل، دار قالی مناسب ارائه کند.

در این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است که تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون ریال آن توسط مردم نوع دوست طبس جمع آوری شده است.

گفتنی است زمان این برنامه از ابتدای دی ماه آغاز و به مدت ۱۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می توانند جهت اطلاع از نزدیک ترین کارگاه به محل زندگی خود می توانند با شماره( ۰۹۱۳۳۷۳۵٧٧٩) آقای عبدالله زاده تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =