طلاق دومین آسیب اجتماعی کشور است/ طلاق توافقی جزو ۱۰ دعاوی اول خراسان جنوبی

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: طلاق دومین آسیب اجتماعی کشور بعد از اعتیاد است؛ در خراسان جنوبی طلاق توافقی جزو ۱۰ دعاوی اول و رتبه ۶ را دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدعلی اصغر رفاهی شب گذشته در جلسه روشنگری مقابله با آسیب های اجتماعی و طلاق در طبس گفت: طلاق دومین آسیب اجتماعی کشور بعد از اعتیاد است.

وی افزود: طلاق توافقی جز ۱۰ دعاوی اول و رتبه هشت کشور را دارد و مطالبه مهریه رتبه ۹ را دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد: در خراسان جنوبی طلاق توافقی جزو ۱۰ دعاوی اول و رتبه ۶ و مطالبه مهریه رتبه ۱۰ را دارد.

وی بیان کرد: برای رفع این مشکل نیاز به اقدام فراقوه ای است، باید به سمت مردم برویم و از ظرفیت های عظیم علمی استفاده کنیم.

رفاهی ادامه داد: همانطور که در زمان جنگ بیش از ۳۱ کشور مقابل ایران ایستادند، مردم پای کار آمدند و این دفاع کار عظیمی بود اکنون نیز می‌توان از ظرفیت‌های هیئآت مذهبی، مساجد، سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

وی از راه اندازی سامانه «سجام» در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی به عنوان دیده بان پیشگیری است که بیش از ۱۷ هزار نفر از کل کشور و ۷۶ نفر از خراسان جنوبی در آن ثبت نام کردند.

راهکارهای پیشگیری از طلاق

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه پیشنهاداتی را برای پیشگیری از طلاق مطرح کرد و گفت: ایجاد مرکز مشاوره قوی، آموزش های پیش از ازدواج، طرح قاضی مدرسه برای دانش آموزان و مدارس که هفته ای یک ساعت قاضیان اطلاعات حقوقی و جرایم فضای مجازی و غیره را توضیح دهد و سوالات را پاسخ دهد از جمله راهکارهای پیشگیری از طلاق است.

وی گفت: طرح «نماد» که طرحی عملی و بر اساس مبانی جرم شناسی است که در خصوص مراقبت اجتماعی دانش آموزان و برای آموزش و پرورش است.

رفاهی با بیان این که این طرح تحول فردی و اجتماعی در فرد ایجاد می‌کند افزود: طرح «نماد» باید در طبس فراگیر شود و دانشگاه ها، امامان جمعه و سپاه هر کدام ۲۰ نفر زبده و پایه کار برای آموزش این طرح مشاوره ای معرفی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه طبس در جلسه روشنگری مقابله با آسیب های اجتماعی و طلاق گفت: معاونت فرهنگی سپاه از آذر ماه سال قبل تاکنون برنامه های زیادی توسط حوزه های مقاومت و همکاری نهادهای مختلف انجام داده است.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی افزود: از جمله این برنامه ها برگزاری کارگروه های تخصصی زن و خانواده، شناسایی محله های آسیب پذیر و توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری کارگاه های مادرانه، کارگاه های آشنایی با مهارت های همسرداری و مشاوره، ویزیت ۱۵۰ زوج نابارور با حضور پزشک طب سنتی، دعوت از مهمانان برنامه تلویزیونی «از لاک جیغ تا خدا» و روابط متقابل فرزندان و والدین است.

۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =