رسیدگی به پرونده حادثه اتوبوس به گچساران منتقل شد/ تشریح حادثه واژگونی اتوبوس در محور دیهوک به فردوس

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: جهت رفاه حال حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس در محور دیهوک به فردوس، در دادگاه محل سکونت آنها، گچساران و یا در مرکز استان شهر «یاسوج» انجام شود و نیازی به مراجعه مصدومین به طبس نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی درباره حادثه واژگونی اتوبوس گچساران در محور دیهوک به فردوس گفت: در خصوص تصادفی که در بیست و سوم بهمن ماه، در کیلومتر هفت جاده دیهوک به سمت فردوس اتفاق افتاد در دقایق اولیه وقوع حادثه فرمانده انتظامی بخش دیهوک ، با ما تماس گرفت و مراتب اطلاع رسانی شد.

وی افزود: در اولین فرصت ممکن، یعنی حوالی ساعت سه و نیم صبح به همراه فرماندهی انتظامی شهرستان با خودروی سازمانی نیروی انتظامی از طبس به سمت دیهوک حرکت کردیم و ساعت چهار و بیست دقیقه صبح بود به محل حادثه رسیدیم.

وی بیان کرد: سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه استان نیز همزمان به محل رسید و به همراه فرمانده پاسگاه دیهوک و فرمانده پلیس راه دیهوک صحنه را بازسازی کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب طبس عنوان کرد: طبق مشاهدات اتوبوس از مسیر منحرف شده و صد متر روی زمین کشیده شده بود.

وی گفت: پیکر ۹ تن از مسافران این اتوبوس را همان لحظه بیرون آوردند و تعدادی از مصدومین را به بیمارستان فردوس و طبس منتقل کردند.

زارع حسینی افزود: اشیای قیمتی مسافران که به بیرون پرتاب شده بود را جمع آوری و کدگذاری کردیم و اولین جلسه در پاسگاه دیهوک در حضور پلیس راه استان گرفته شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی افزود: ریاست اداره کل دادگستری کهکیوله و بویر احمد شهرستان گچساران تماسی با اداره کل دادگستری استان خراسان جنوبی برقرار کردند و هماهنگی هایی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که در همان شب انجام شد، پیکر ۹ جانباخته حارثه را طی یک نیابت قضایی به شهرستان گچساران منتقل کردیم که همه مراحل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در آنجا انجام شود.

دادستان طبس تصریح کرد: به لحاظ اینکه صورت اجساد مخدوش شده بود و کسی در طبس نبود که در سالن تشریح پزشکی قانونی اینجا شناسایی کند و مصدومینی که در بیمارستان طبس بستری بودند نیز از نظر روحی شرایط مناسبی برای شناسایی نداشتند ، از ساعت ۸ روز بیست و سوم با هماهنگی دادستان گچساران و روسای کل دو استان، ماشین حمل اجساد، ساعت ۱۲ نیمه شب از بیرجند حرکت و ساعت سه صبح روز بیست و چهارم به طبس رسید، اجساد به سردخانه یاسوج منتقل شدند و در آنجا مراحل تشخیص هویت به کمک بستگان مرحومان انجام شد.

وی افزود: با هماهنگی دادستان گچساران مقرر شد، دیگر مصدومین حادثه نیز که دچار شکستگی، جراحات، نقص عضو و یا متاسفانه، قطع عضو هستند با توجه به اینکه در طبس غریب هستند، به شهر خود منتقل شوند و کل پرونده در آنجا انجام شود.

وی تاکید کرد: مطابق قانون آیین دادرسی کیفری قرار شد کل پرونده در قالب احاله در دادگاه گچساران رسیدگی شود و دیات متوفیان و وضعیت مصدومین که بالغ بر بیش از دو میلیارد تومان خواهد بود نیز در جهت رفاه حال حادثه دیدگان، در دادگاه محل سکونت آنها، گچساران و یا در مرکز استان شهر «یاسوج» انجام شود و نیازی به مراجعه مصدومین به اینجا نخواهد بود.

دادستان طبس درباره علت وقوع این حادثه گفت: در این باره باید پلیس راهنمایی و رانندگی پاسخ دهد و هنوز علت حادثه اعلام نشده و در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =