قامت خمیده طبس زیر بار ۱۸ سال خشکسالی/ باران های امسال هم کام طبس را سیراب نکرد

رییس هواشناسی طبس گفت: بهبود بارندگی ها در سال زراعی ۹۶_۹۷  از شدت خشکسالی کاسته ولی آثار مخرب آن با توجه به خشکسالی ها در دو دهه گذشته هنوز رفع نمی شود.

به گزارش طبس نیوز، مهدی محمدشاهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز گفت: در بازه زمانی پایان فروردین ماه ۹۷ شهرستان طبس دچار خشکسالی شدید بوده و پس از بررسی احتمالا تا پایان خرداد میزان خشکسالی، متوسط خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال زراعی از اول مهر ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷ است بیان کرد: از ابتدای سال زراعی تا امروز بارندگی نقطه ای در شهر طبس به میزان ۱۱۰ میلی متر است.

محمدشاهی عنوان کرد: سال گذشته این میزان ۴۱.۶ میلی متر بود که امسال نسبت به سال قبل ۱۶۴.۴ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی بلند مدت ۷۶.۳ میلیمتر در ایستگاه اداره هواشناسی طبس بوده که این میزان نسبت به بلندمدت ۴۴.۴ درصد افزایش نشان میدهد.

رییس اداره هواشناسی طبس با اشاره به ثبت بارندگی ها در ایستگاه های باران سنجی شهرستان گفت: تعداد ۱۵ ایستگاه باران سنجی در سطح شهرستان وجود دارد که بیشترین باران از ابتدای سال زراعی، در خرو به میزان ۲۱۳.۵ میلیمتر و پس از آن چیروک به میزان ۱۸۲ میلیمتر تاکنون ثبت شده است.

وی بیان کرد: کمترین میزان ثبت شده باران در این ایستگاه ها مربوط دهشور به میزان ۵۳.۷ میلی متر است.

محمدشاهی در خصوص ثبت بارندگی توسط ایستگاه های اقلیم شناسی گفت: ایستگاه اقلیم شناسی دیهوک بیشترین مقدار بارندگی به میزان ۱۳۸.۹ میلیمتر و کمترین مقدار مربوط به عشق آباد به میزان ۷۴.۶ میلیمتر تاکنون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =