بهره‌ برداری از مجهزترین اتاق سرور راه آهن کشور در طبس

مدیرکل راه آهن شرق خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع مبلغ ۴۴۵ میلیون ریال هزینه شده است.

 

به گزارش طبس نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد پورفخری‌ بهابادی اظهار داشت: مجهزترین اتاق سرور (سرویس‌دهنده) در بین تمامی نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس به بهره‌ برداری رسید و با توجه به جامعیت آن، قابلیت الگوبرداری برای سایر ادارات کل راه آهن کشور را دارد.

وی ادامه داد: برخورداری از درب ضد سرقت، سیستم اعلام و اطفای حریق اتوماتیک، استفاده از گاز ایروسل در اطفای حریق که از نظر زیست‌ محیطی کم‌ ضررترین گاز در دنیاست، استفاده از سامانه اتوماسیون اتاق سرور و دوربین‌ های مدار بسته از جمله مهمترین مشخصات و ویژگی‌ های این اتاق است.

مدیرکل راه آهن شرق خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع مبلغ ۴۴۵ میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: ارتقای کیفیت سرویس‌ دهی شبکه،‌ افزایش ایمنی اطلاعات به‌ لحاظ فیزیکی و مجازی، کنترل و نظارت بر عملکرد تجهیزات به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته و افزایش سرعت عمل و واکنش نسبت به بروز مشکلات احتمالی به‌ وجود آمده از اهداف اجرای این پروژه است.

پورفخری‌ بهابادی یادآور شد: یکی از اجزای اصلی و مهم هر شبکه رایانه‌ ای، ‌اتاق سرور آن در راستای متمرکز کردن و پشتیبانی از تجهیزات فعال و غیرفعال شبکه است که در همین راستا گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات اداره کل راه آهن شرق اقدام به راه‌ اندازی اتاق سرور استاندارد و مجهز کرده است.

رئیس گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات اداره کل راه آهن شرق نیز به خبرنگار فارس گفت: از مهمترین ویژگی‌ های به‌کار گرفته شده در این پروژه، اتوماسیون اتاق سرور است که این سیستم برای کنترل و نظارت بر عملکرد سرورها و کنترل عوامل محیطی مؤثر بر آن‌ ها طراحی و ساخته شده است.

علیرضا عطاری عنوان کرد: نمایش دما، رطوبت، و تشخیص دود و گاز محیط و ثبت آن در بانک اطلاعات نرم‌افزار، اجرای فرامین خاص با توجه به شرایط مختلف، کارکرد سیستم به‌ صورت Online و Offline بدون نیاز به رایانه، تهیه گزارش‌ ها و نمودارهای مختلف از طریق نرم‌ افزار اصلی و نرم‌افزار تحت وب و قابلیت فعال‌ سازی وسایل برقی جانبی با توجه به شرایط خاص و یا از طریق ارسال پیام کوتاه به سیستم، تنها بخشی از امکانات سیستم اتوماسیون اتاق سرور است و نکته حائز اهمیت آن ایرانی بودن اتوماسیون است.

وی رعایت تمام استانداردهای مطرح شده از طرف دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات راه آهن جمهوری اسلامی ایران را از نکات برجسته این طرح دانست و افزود: طراحی و نظارت این پروژه به طور تمام به‌ وسیله کارشناسان اداره کل راه آهن شرق انجام شده که این نشان از توان بالای تخصصی نیروهای بومی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =