ادامه تأخیر در پرداخت حقوق ۲۰ کارگر آب و فاضلاب طبس

با وجود آنکه سایر کارگران این شرکت ۷ ماه است که از کارفرمای خود حقوق طلب دارند اما این دو نگهبان با وجود تعطیلی کارگاه همچنان به کار نگهبانی خود ادامه داده و ۱۳ ماه است که حقوقی نگرفته‌اند.

طبس نیوز: با وجود آنکه سایر کارگران این شرکت ۷ ماه است که از کارفرمای خود حقوق طلب دارند اما این دو نگهبان با وجود تعطیلی کارگاه همچنان به کار نگهبانی خود ادامه داده و ۱۳ ماه است که حقوقی نگرفته‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایلنا، دبیر خانه کارگر شهرستان طبس اعلام کرد: شرکت «فرآیند کاو»، مجری پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب طبس از پرداخت ۷ ماه حقوق و دستمزد ۲۰ کارگر قراردادی کوتاهی کرده است.

«غلام رضا محمدی» با اعلام این خبر گفت: شرکت پیمانکاری فرآیند کاو با وجود آنکه پروژه‌های اجرایی خود را در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۹۱ به اتمام رسانده، اما هنوز معوقات حقوقی کارگران را پرداخت نکرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه مشکلات کارگران فرآیند کاو بارها از طریق رسانه‌های کارگری به گوش مسئولان رسیده است افزود: پیش از این با خروج تدریجی ۵۰ کارگر، تعداد کارگران شاغل در این مجموعه به ۲۰ نفر رسیده بود.

به گفته وی در ابتدا معوقات حقوقی این کارگران از اسفند ماه سال ۹۰ پرداخت نشده بود که کارفرما با پرداخت بخشی از مطالبات کارگران، رقم بدهی‌های خود به کارگران را چندین ماه کاهش داده بود.

او با تاکید به اینکه این ۲۰ کارگر از تیرماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند افزود: با وجود متوقف شدن کار کارگاه، کارگران آن نیز با توجه به اینکه حقوقی دریافت نمی‌کردند از ادامه همکاری با این شرکت صرف نظر کردند و اکنون تنها دو کارگر به عنوان نگهبان به کار خود ادامه می‌دهند.

محمدی در مورد معوقات حقوقی این دو کارگر نگهبان در شرکت فرآیند کاو، اظهار داشت: با وجود آنکه سایر کارگران این شرکت ۷ ماه است که از کارفرمای خود حقوق طلب دارند اما این دو نگهبان با وجود تعطیلی کارگاه همچنان به کار نگهبانی خود ادامه داده و ۱۳ ماه است که حقوقی نگرفته‌اند.

دبیر خانه کارگر طبس با ذکر دلایل ادامه فعالیت این دو کارگر در شرکت فرآیند کاو افزود: این دو کارگر محافظ اموالی هستند که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و مالک آن حاضر به تحویل اموال خود نیست، با این حال این کارگران از ترس اینکه رها کردن این اموال تبعاتی را برایشان به وجود می‌آورد تا به امروز سختی‌های را به جان خریده‌اند.

محمدی، پرداخت نکردن مطالبات معوقه این کارگران که در شرایط سخت کار کرده‌اند را غیر قانونی دانست و در خاتمه گفت: متأسفانه تا به امروز توجه‌ای به مشکلات این کارگران نشده و این کارگران به سبب تأمین نشدن معیشت زندگی‌شان متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =