طرح جامع استانی شهر طبس تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تصویب طرح جامع استانی شهرهای طبس،دیهوک، عشق آباد و حاجی آباد خبر داد و افزود این شهرها در نوبت طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری هستند.

طبس نیوز:مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تصویب طرح جامع استانی شهرهای طبس،دیهوک، عشق آباد و حاجی آباد خبر داد و افزود این شهرها در نوبت طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح کالبدی استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است.

مسعود مالکی اظهارکرد:دراین ۳ استان تمام موارد اعم از کارگاه‌های تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و آمایش سرزمین دیده شده است و در ساماندهی مشاغل نقش بسیار موثری دارد.

۲۶شهر خراسان جنوبی طرح جامع دارند

وی درباره آخرین وضعیت طرح های جامع افزود: از ۲۸ شهر استان ۲۶ شهر دارای طرح جامع است که مراحل تصویب استانی ۴ شهر شامل طبس گلشن، دیهوک، عشق آباد و حاجی آباد به پایان رسیده و در نوبت طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: ۲ شهر گزیک و طبس مسینا طرح جامع ندارند اما با ۷۰ درصد پیشرفت در حال تهیه است.

مالکی تعداد شهرهای دارای طرح تفصیلی را ۷ شهر اعلام کرد و گفت: برای ۱۴ شهر استان نیز این طرح در دست تهیه و متوسط پیشرفت این طرح ها ۵۰ درصد است و ۷ شهر هم طرح تفصیلی ندارند.

تشریح آخرین وضعیت نقشه تفصیلی شهرهای استان

وی درباره آخرین اقدام‌ های انجام شده برای تهیه نقشه تفصیلی شهرهای استان گفت: درخواست نقشه پایه با مقیاس مناسب از وزارت راه و شهرسازی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام شده ولی به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون نقشه برداری هوایی از منطقه انجام نشده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود: برای جلوگیری از تاخیر در تهیه طرح تفصیلی، امسال درخواست اعتبار انجام شده که در صورت تامین آن مشکل تهیه نقشه هوایی از طریق برداشت میدانی و نقشه برداری زمینی رفع می‌شود.

پیگیری وتکمیل ۱۴ طرح تفصیلی دراستان

مالکی پروژه‌های در دست اقدام مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل را علاوه بر پیگیری و تکمیل ۱۴ طرح تفصیلی، ۲ طرح جامع، بازنگری طرح جامع بیرجند و قاین و طراحی شهری محور پادگان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افق طرح های جامع شهرهای قاین و بیرجند به پایان رسیده و انعقاد قرارداد طرح بازنگری طرح جامع این ۲ شهر در سال گذشته به مشاور واگذار شده است که در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =