لزوم راه‌اندازی پرواز طبس – مشهد

لزوم راه‌اندازی پرواز طبس - مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی ساختمان پلیس فرودگاه طبس، ضمن تقدیر از مسئولان مربوطه به دلیل توجه مطلوب به فرودگاه طبس در راستای ایجاد زیرساخت‌های اساسی در این فرودگاه، اظهار داشت: با توجه به اینکه طبس در مرکز کشور و مجاورت چندین استان واقع شده است، فرودگاه این شهر از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خداوند متعال ذخایر و منابع معدنی متنوع و متعددی را در شهرستان طبس به ودیعت گذاشته است که بهره‌برداری بهتر از این ذخایر نیازمند برقراری پروازهای مرتب و منظم برای تسهیل رفت و آمد مهندسان و کارشناسان است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: به دلیل عشق و ارادت خاص مردم دارالمؤمنین طبس به حضرت امام رضا(ع)، معمولاً مردم منطقه سفرهای زیادی به مشهد مقدس دارند که بر این اساس باید پرواز طبس – مشهد راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین با توجه به رفت و آمد زیاد مردم طبس با مرکز استان و طولانی بودن این مسیر، لازم است برای راه‌اندازی پرواز طبس – یزد نیز پیگیری جدی شود.

مهاجریان هم‌چنین خواستار استمرار و افزایش پروازهای طبس – تهران شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از هواپیما و به حداقل رساندن تأخیر و کنسلی پروازها، می‌تواند تأثیر بسزایی در راستای استفاده بیشتر مردم از هواپیما داشته باشد و با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم نظام و دولت در فرودگاه‌ها باید بهره‌برداری بهتری از این امکانات صورت گیرد.

وی هم‌چنین از تلاش‌های امین‌الله صولتی رئیس فرودگاه طبس تقدیر کرد.

ساختمان پلیس فرودگاه طبس پیش از ظهر امروز با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور، مدیرکل به‌سازی و توسعه فرودگاه‌های کشور، مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد، رئیس پلیس فرودگاه‌های استان یزد و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

ساختمان پلیس فرودگاه طبس دارای زیربنای ۴۸۰ مترمربع و بخش‌هایی از قبیل فرماندهی، افسر نگهبان، کادر، آسایشگاه، نمازخانه، اسلحه‌خانه، بازداشتگاه و … است.

فرودگاه طبس در قلب کویر ایران از لحاظ تعداد و تنوع دستگاه‌ها و سیستم‌های هوانوردی و نقش‌آفرینی در هدایت پروازهای عبوری، یکی از مهمترین فرودگاه‌های جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

فرودگاه طبس با مساحت ۶۸۱ هکتار از نیمه دوم سال ۱۳۷۴ عملیاتی شده و پذیرای هواپیماهای بدنه متوسط و بدنه کوچک است.

باند این فرودگاه دارای ۳ هزار متر طول و ۴۵ متر عرض از نوع آسفالت روسازی شده است و پارکینگ این فرودگاه نیز برای پارک چهار هواپیما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =