تجمل گرایی از مدیریت غلط است/ باور ندارم کار نیست

طبس نیوز – عضو انجمن ملی زنان کارآفرین کشور گفت: تجملات دارد ما را خفه میکند اینگونه پول خود را هدر می دهیم بدون اینکه متوجه شویم و این از مدیریت غلط است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، شب گذشته در مراسمی بودم که مجری، پرشور و پرحرارت دعوت به تشویق بانویی بی نظیر کرد.

بانویی که اکنون از جای جای کشورمان از او به عنوان کارآفرین موفق دعوت به سخنرانی می کنند رو به مخاطبین گفت: خانم هایی که می گویید نمی شود و حتما باید دولت وام دهد یا پولی از جایی برسد و کسی کمک کند والله صفر عدد خوبی است برای وقتی که من کارم را شروع کردم و اکنون بیست سال است که کار میکنم.

خانم هوشیار ادامه داد: روزها شده برای اینکه به سرکار بروم پول در جیبم نداشتم و با افتخار این را میگویم و پنهان کردنی نیست برای کارمندانم هم تعریف میکنم، برای اینکه یادمان نرود چه کسی کجاست.

او با صلابت می گفت: امروز پولدار نیستم اما کارآفرین هستم و مجموعه ای دارم که چندین نفر در آنجا کار می کنند.

ذهنم در حال آنالیز صحبت هایش بود انگار از کلامش عقب افتاده بودم، جالب بود که از اول سخنش برایم جذاب بود.

بانویی که کارآفرین کشوری بود میگفت: با دست خالی هم می شود کار کرد، می شود و ما میتوانیم، بهانه نیاوریم اگر بخواهیم با دست خالی هم میتوانیم؛ کار کردن الزاما خارج از خانه رفتن و در محیط مردانه کار کردن نیست.

او ادامه داد: تمام سال ها که کار کردم توکل به خدا داشته داشتم و می دانستم بالاخره روزی میرسد اما نمیدانستم از کجا.

او به بانوان تاکید می کرد: منصب و جایگاه را گدایی نکنیم همه جای دنیا زن ها دو برابر زحمت می کشند برای اینکه جایگاهی را که لیاقت دارند کسب کنند.

خانم هوشیار که اکنون عضو اتاق بازرگانی ایران و استرالیا است، گفت: جامعه ما مرد سالار بوده این حجم از تحصیل کردگی و کار در کشور که بر عهده زنان است نشانه حمایت مردان و پدرانمان، همسران و برادران ما است که به شکوفایی و بالندگی دخترانشان کمک می کنند؛ هیچوقت مردان ما رو در روی ما قرار نگرفتند خواهش میکنم شعور را جایگزین شور نکنید.

عضو انجمن زنان مدیرکارآفرین که دست راست خود را بالا برده بود رو به زنان و دختران طبسی گفت: ما احتیاج به نسل فرهیخته و فهمیده داریم مادران یاد بدهید دخترانشان برای زندگیشان تصمیم بگیرند.

عضو کانون زنان بازرگان ایران به سال های دور اشاره کرد و خاطره تلخ تاریخ زنده شد وقتی که می گفت: صد سال پیش این حجم از بانوان در کار کردن و کسب درآمد را نداشتیم و مردان از صد سال پیش تاکنون بسیار روشنفکرتر شدند.

او اشاره کرد: خانمی که تا به دانشگاه میروی خود را با اروپا مقایسه میکنی نمیتوانی مهریه و نفقه و غیره را بگیری و مثل زن اروپایی زندگی کنی زن اروپایی ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر سرکار است.

او همچنین نقد به زنانی داشت که پادشاه‌گونه می نشینند و منتظرند کسی برایشان کار کند و آنها در ناز و نعمت باشند، حتی انتظار دارند در ماشین هم برایشان باز کنند و در این رابطه تاکید کرد: نمیتوانی هم خانم خانه باشی و هم بهترین زندگی را داشته باشی نمیتوانی همه را با هم داشته باشی؛ موازنه دنیا این نیست اگر میخواهید مانند زنان ممالک پیشرفته زندگی کنید باید مثل او کار کنید؛ یا حقوقت را بشناس که چه هستی و چه توانایی داری.

من سخنانش را در ذهنم تجزیه و تحلیل میکردم که چقدر از صحبت هایش با فرهنگ طبس مطابقت دارد زنان طبسی که دوشادوش مردان چه در کشتزار و چه در جایگاه های اجتماعی کار می کنند به زنان اطرافم نگاه کردم عده ای قالی بافان، تعدادی در کار فرهنگی و برخی در عرصه اجتماعی و هر کدام در حال فعالیت بودند یاد حرف مجری افتادم شیرزنان طبس و چقدر این صفت برازنده بانوان طبسی بود.

بانو هوشیار به کلامش اضافه کرد: تا میتوانید وام نگیرید بین خودتان صندوق قرض الحسنه تشکیل دهید و یک معتمد پیدا کنید.

یادم آمد از جلسات دورهمی خانم های طبسی که بین خودشان وام های خانگی تشکیل میدهند بدون هیچ سودی و اقساط پایین و هر نوبت قرعه کشی و به یک نفر پرداخت میشود و باز هم میبینم در اجتماع کوچکمان زنان اقتصادی داریم.

بانو هوشیار ادامه داد: حرف های من نجومی و فضایی نیست، من باور نمی کنم کار وجود ندارد بلکه همت وجود ندارد، درس خواندن دلیل بر باهوش بودن نیست چرا که رصد نکردی کشورت به چیز نیاز دارد.

بانوی گرانقدر کارآفرین اما از تجملاتی شدن به شدت گلایه کرد، از تلویزیون های چند اینچی و خانه های آنچنانی… و معتقد بود ما با این رفتار، پول خود را هدر میدهیم و کلامش را اینگونه جاری ساخت: تجملات دارد ما را خفه می کند پول خود را هدر میدهید بدون اینکه متوجه شوید و این از مدیریت غلط ماست که هشتمان گرو نه ما است.

او تاکید کرد: با شرافت زندگی کردن، هیچ قیمتی ندارد ، شیرزنان ایرانی بسیار قدرتمند هستند.

بانوی سختی دیده روزگار که اکنون دست رد به همه مشکلاتش زده و سرفراز و پیروز شده از زندگانیش چند کلامی گفت، از روزگاری که محتاج ۴ هزار تومان بوده، زمانی که از کار بیکار شده، از وقتی که حتی مانتوی خود را به خشکشویی داده بود تا پشت رو کنند تا بتواند باز هم از آن استفاده کند و از ورشکستی و سختی‌هایش گفت که در کتابی به نام «در مسیر نیک نامی» منتشر شده است.

اما گفت در همه این مدت توکل بر خدا داشتم و یقین داشتم درست میشود.

او با تاکید به ایمان به خدا ادامه داد: یا مسلمانی را کنار بگذاریم و به قرآن اعتقادی نداریم یا بگویید مسلمانیم و به وعده خدا اعتقاد داریم این وعده خداست که از تو حرکت و از خدا برکت.

خانم هوشیار در میان سخنانش گفت: چند درصد حرف های مرا باور دارید که جمعیت با تمام توان در تاییدش تشویق کردند.

هوشیار سپس گفت: پس چرا حرف خدا را باور نمی کنیم. چرا ایمان نداریم. بدانیم قدم اول توکل است.

وی از رمز موفقیت یک شخص موفق گفت که حق کسی را نخوریم با ناموس کسی کاری نداشته باشیم، در سفره کسی دست درازی نکنیم و کسی را بخاطر یک ریال درآمد آزار ندهیم، آنگاه برکت از در و دیوار برایمان می‌ریزد، با تمام قدرت و وجود هر چه را بخواهید خداوند به ما میدهد.

سخنان این بانو به پایان رسید اما چراغ روشنش برای جویندگان راه حقیقت آغاز شد.

و اینچنین زنان سرزمینم سربلند می کنند و در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارند و افتخارآفرینی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =