انجام تمام تمهیدات برای برگزاری دومین همایش ملی کویرنوردی

معاون فرماندار طبس از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری دومین همایش ملی کویرنوردی در طبس خبر داد و گفت: تعامل سازنده‌ای بین ادارات و نهادهای مربوطه صورت پذیرفته است تا از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده لازم صورت گیرد.

طبس نیوز:معاون فرماندار طبس از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری دومین همایش ملی کویرنوردی در طبس خبر داد و گفت: تعامل سازنده‌ای بین ادارات و نهادهای مربوطه صورت پذیرفته است تا از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده لازم صورت گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حسین ابراهیم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی همایش ملی کویرنوردی اظهار داشت: در دهه ولایت مسئولان شهرستان طبس دومین تجربه خود را در راستای برگزاری همایش ملی کویر نوردی به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در نخستین همایش کویرنوردی که سال گذشته در شهرستان طبس برگزار شد از سراسر کشور شرکت کنندگانی در رده‌های مختلف سنی و موقعیت‌های اجتماعی متفاوت و گروه‌های جنسیتی حضور داشتند که  سبب شد امسال با برنامه‌ریزی مناسب‌تری تمهیدات لازم صورت گیرد.

معاون فرماندار طبس افزود: کویر اگر چه سخت و سنگین است اما زیبایی و جذابیت‌هایی را دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی پدیده‌ای الهی موجود در منطقه باشد.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: با همکاری و مساعدت اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی چادرسیاه‌های عشایر در منطقه بر پا می‌شود و در این چادرها محصولات دامی و تولیدی عشایر در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: خشک‌سالی‌های چند سال اخیر، بسیاری از روستاهای منطقه را دچار  مشکل کم آبی کرده است و این  موضوع سبب شده  تمام  امکانات آبرسانی شهرستان در اختیار سرویس‌دهی ساکنان روستاها باشد ولی تلاش می‌شود با همکاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در راستای تامین آب شرب اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون فرماندار طبس به ظرفیت اسکان ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر کویر نورد اشاره کرد و گفت: با اداره آموزش و پرورش شهرستان هماهنگی لازم انجام شده تا از خوابگاه‌های شبانه‌روزی مدارس بخش مرکزی برای اسکان کویرنوردان استفاده شود و از ظرفیت چادرهای نصب شده هلال احمر استان نیز بهره برداری می‌شود.

ابراهیم‌زاده  متذکر شد: سالن همایش آستان‌ قدس امام‌زاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) شهرستان طبس با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر آماده پذیرایی برای جلسات توجیهی و برنامه‌ریزی همایش کویرنوردی است.

وی اذعان داشت: به دلیل هم‌زمانی برگزاری همایش ملی کویرنوردی با دهه ولایت برنامه‌های فرهنگی مذهبی در آستان‌ قدس امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) برای کویر نوردان تدارک دیده می‌شود ضمن این‌که در کمپ‌های استراحتی ورزشکاران نیز بخش‌های فرهنگی این همایش اجرای برنامه‌های موسیقی و بازی‌های محلی را تدارک دیده تا روحیه ورزشی و مذهبی در میان شرکت کنندگان ایجاد شود.

معاون فرماندار طبس افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌های ملی کویرنوردی سبب توسعه امنیت ملی منطقه شده است به طوری که امروزه توانسته است مناطقی را که روزگاری محل تردد اشرار بود تبدیل به اماکن گردشگری نماید.

ابراهیم‌‌زاده خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری نخستین همایش کویرنوردی شهرستان طبس تعداد توریست‌های مراجعه کننده به این شهرستان رشد چشمگیری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هجده =