مانور تخصصی جستجو و نجات در طبس برگزار می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: مانور تخصصی جستجو و نجات توسط جمعیت هلال احمر طبس با حضور ۴۰ نفر از اعضای این جمعیت فردا برگزار می‌شود.

طبس نیوز:رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: مانور تخصصی جستجو و نجات توسط جمعیت هلال احمر طبس با حضور ۴۰ نفر از اعضای این جمعیت فردا برگزار می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حسین‌علی فخاری اظهار کرد: هلال احمر برنامه‌های ویژه‌ای در هفته کاهش از اثرات بلایای طبیعی داشته است.

وی با بیان اینکه آشنایی افراد جامعه با اثرات این بلایا سبب کاهش آسیب‌ها می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این هفته در جمعیت هلال احمر طبس اجرای مانور با حضور ۱۰۰ نفر امدادگر خواهر و برادر بوده است.

عضویت ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر طبس

رئیس جمعیت هلال احمر طبس ادامه داد: در این مانور شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، آتش‌نشانی، اداره راه و سایر نهاد‌ها و ادارات شرکت داشته‌اند.

فخاری از برپایی چادر‌های امدادی برای ارائه خدمات در روز عرفه خبر داد و افزود: در این چادرها ۲۰ نفر امدادگر خواهر خدمات لازم را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر طبس هستند، یادآور شد: از این تعداد ۵ هزار نفر در بخش جوانان و ۵ هزار در بخش امدادگران و داوطلبان هستند.

شرکت ۲۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی هلال احمر طبس

رئیس جمعیت هلال احمر طبس اذعان داشت: حدود ۵۰ درصد از اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان را مردان و ۵۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

فخاری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون یک دوره تخصصی و ۶ دوره امداد و کمک‌های اولیه برای افراد متقاضی توسط جمعیت هلال احمر طبس برگزار شده است، اضافه کرد: در این دوره‌‌ها ۲۰۰ نفر برای شرکت کردند.

وی به فعالیت سه پایگاه امدادی در طبس اشاره کرد و متذکر شد: از آغاز سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ مورد ماموریت توسط این پایگاه‌ها انجام شده است.

میانگین حضور در صحنه حادثه جمعیت هلال احمر طبس حدود ۱۰ دقیقه است

رئیس جمعیت هلال احمر طبس تصریح کرد: به سبب گستردگی شهرستان طبس و بعد مسافت این شهرستان از شمال به جنوب و از شرق به غرب زمان رسیدن امدادگران به محل حادثه افزایش داشته ولی در مجموع میانگین حضور در صحنه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر طبس حدود ۱۰ دقیقه است.

فخاری یادآور شد: جمعیت هلال احمر با همکاری همه نهاد‌ها و اداره تربیت بدنی این شهرستان اقدام به برگزاری همایش پیاده‌روی در روز گذشته کرده است.

وی از مانور تخصصی جستجو و نجات در روز یک‌شنبه مورخ ۲۸ مهرماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد:در این مانور حدود ۴۰ نفر از جمعیت هلال احمر طبس شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =