لزوم طرح مسائل سیاسی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)

امام جمعه طبس گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان طبس در صورت‌جلسه اخیر خود آورده‌اند که در جلسات عزاداری امام حسین(ع) در طبس حرف سیاسی زده نشود که به‌ نظر من این بدترین ظلم به امام حسین(ع) است.

طبس نیوز:امام جمعه طبس گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان طبس در صورت‌جلسه اخیر خود آورده‌اند که در جلسات عزاداری امام حسین(ع) در طبس حرف سیاسی زده نشود که به‌ نظر من این بدترین ظلم به امام حسین(ع) است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،

پیش از ظهر امروز حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گردهمایی ائمه جمعه و جماعت، هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، شوراهای امر به معروف و مربیان و سرگروه‌های صالحین که باعنوان «هیئت عاشقان ولایت» در محل ناحیه مقاومت بسیج طبس برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبداله‌الحسین(ع) اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی شهرستان طبس متأسفانه در صورت‌جلسه اخیر خود آورده‌اند که در جلسات عزاداری امام حسین(ع) در طبس حرف سیاسی زده نشود که به‌نظر من این بدترین ظلم به امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: اسلام دین سیاست است و امام حسین(ع) نیز برای سیاست قیام کردند، اما مسئولان هیئت‌های مذهبی طبس به این موضوع بی‌توجه‌اند که باید این‌طور دیدگاه‌ها اصلاح شود.

امام جمعه طبس تصریح کرد: مجلس عزاداری امام حسین(ع) که در آن مسائل سیاسی گفته نشود به طور قطع مورد نظر و تأیید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نبوده و نفعی برای دین و انقلاب اسلامی نیز نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و احادیث، یادآور شد: امر به معروف باید با عبارات جالب و جاذب و از روی محبت، شفقت، دوستی و مدارا انجام شود.

مهاجریان مقدم افزود: آمر به معروف باید ابتدا خود عامل معروف و تارک منکر و عادل باشد و معروف‌ها و منکرهای دین را به طور کامل بشناسد و در جریان امر به معروف دارای صبر و بردباری و اراده‌ای محکم و قوی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر سبب احیا و اجرای سایر احکام و دستورات الهی می‌شود و چنانچه در جامعه‌ای مورد کم‌توجهی قرار گیرد علاوه بر این که اجرای سایر احکام الهی در جامعه نیز تضعیف می‌شود، مردم آن جامعه نیز عزت نداشته و دعاهای آنان هم مستجاب نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =