راه های طبس، راه نیست

عبداله زاده:وضعیت راه های طبس بسیار اسفبار است، نمی توان نام این مسیرها را راه گذاشت، محورهای اصلی مواصلاتی به گونه ای است که حتی پلیس راه هم اجازه تردد در این محورها را نمی دهد.

طبس نیوز:عبداله زاده:وضعیت راه های طبس بسیار اسفبار است، نمی توان نام این مسیرها را راه گذاشت، محورهای اصلی مواصلاتی به گونه ای است که حتی پلیس راه هم اجازه تردد در این محورها را نمی دهد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، این انتقاد نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت راه های طبس است.

محدود بودن منابع اعتباری برای بهبود وضعیت راه های طبس را دکتر «عبدا…زاده» قبول دارد ولی در عین حال می گوید: هر سال باید اصلاح و مرمت این راه ها در دستور کار قرار گیرد اما چند سالی است که این کار انجام نشده و به دلیل فرسودگی، دیگر از شکل راه بودن هم خارج شده است.

به گفته وی، با این وضعیت در آینده هزینه نگهداری این راه ها چند برابر خواهد شد یعنی اگر با ۱۰ درصد اعتبار سالانه می شد این راه ها را مرمت کرد، سال های آینده دیگر با ۵۰ یا ۶۰ درصد آن مبلغ هم نمی توان برای احداث راه ها اقدام کرد.

وی از رسیدگی نشدن به راه های اصلی طبس مثل محور طبس- عشق آباد، طبس-بردسکن و … که دلیل عمده آن هم کمبود اعتبار است انتقاد و اضافه می کند: وضعیت این راه ها بسیار نامناسب است به گونه ای که حتی پلیس راه هم اجازه تردد در این محورها را نمی دهد این در حالی است که علاوه بر محورهای اصلی، راه های در دست احداث شهرستان نیز وضعیت خوب و رو به رشدی ندارد و عملیات اجرایی بسیاری از این پروژه ها یا کند پیش می رود یا متوقف شده است.نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختصاص اعتبارات مناطق کویری به راه های طبس می گوید: امسال ۷۰ میلیارد ریال از این محل برای محورهای مواصلاتی شهرستان در نظر گرفته شده ولی فقط درصدی از آن اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =