پروژه احداث راه بشرویه به طبس اجرایی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث راه بشرویه به طبس که از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری دولت نهم بوده از شنبه دوم آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

طبس نیوز:مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث راه بشرویه به طبس که از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری دولت نهم بوده از شنبه دوم آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،سعید مالکی سه‌شنبه شب در جلسه جمع بندی بازدید از مسیر اجرای پروژه بشرویه به طبس، اظهارکرد: این مسیر با توجه به روستاهای اطراف آن و معادن و پتانسیل های بسیارخوبی که در این مسیر وجود دارد یک محور مواصلاتی توسعه ای برای استان است که باید هرچه سریعتر بازگشایی شود.

مالکی با اشاره به اینکه دومسیرازطبس به بشرویه منتهی می شود، اظهارداشت: این دومسیر یکی ۱۵۱ کیلومتر ودیگری۱۲۴ کیلومتر است و اگر این راه احداث شود حدود ۸۰ کیلومتر مسیرکوتاه ترخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این مسیر از محور های گردشگری دو شهرستان خواهد بود، تصریح کرد: با ساخت این محور علاوه براینکه در وقت مردم و استهلاک وسایل نقلیه وهمچنین صرفه جویی در سوخت، کمک می شود دسترسی به معادن و روستاهای بین راهی به جاده نیز امکان پذیر می شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه از شنبه دوم آذرماه امسال خبرداد و گفت: با توجه به اعتبارات ابلاغ شده و توجه نماینده مردم طبس، فردوس و بشرویه و فرمانداران و ائمه جمعه دو شهرستان طبس و فردوس و با تعامل خوب بین شورا و مسئولین این دوشهرستان این کار آغاز و اعتبارآن از محل اعتبارات ملی و شهرستانی تامین خواهد شد.

مالکی بیان داشت: باتوجه به اینکه این محور کوهستانی و صعب العبور است اجرای این پروژه زمان بر خواهد بود.

۹۹ درصد راه های روستایی بشرویه آسفالته است

وی درخصوص وضعیت راه های بشرویه با اشاره به وجود ۵۲۴ کیلومتر راه در شهرستان بشرویه ادامه داد: از مجموع راه‌های این شهرستان حدود ۱۴.۵ کیلومترآن راه اصلی و ۱۴۴ کیلومتر راه فرعی و ۲۶۶ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اظهارداشت: خوشبختانه بشرویه تنها شهرستانی است که از تعداد ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار که درآن وجود دارد تاکنون ۱۸ روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت یکی دیگر از راه های روستایی این شهرستان نیز در دست اجرا است، گفت: ۹۹ درصد راه های روستایی این شهرستان آسفالته است.

مالکی از برنامه های آینده راه و شهرسازی در خصوص نقاط حادثه خیز بشرویه خبرداد و افزود: تعداد هفت آبنما در مسیر بشرویه به دوراهی دیهوک وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته و باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تا دوماه آینده اقدامات لازم را درجهت رفع نقاط حادثه خیز را آغازخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نه =