طبس بزودی مرکز انرژی کشور خواهد بود

مهندس ربانی:اطمینان داریم شهرستان طبس بدلیل پتانسیل های عظیم معدنی و دور بودن از مرزهای کشور و گزند دشمن و نیز وجود امنیت در آینده ای نه چندان دور بعنوان مرکز انرژی کشور خواهد بود.

طبس نیوز:مهندس ربانی:اطمینان داریم شهرستان طبس بدلیل پتانسیل های عظیم معدنی و دور بودن از مرزهای کشور و گزند دشمن و نیز وجود امنیت در آینده ای نه چندان دور بعنوان مرکز انرژی کشور خواهد بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛نشست مشترک “مصطفی علی ربانی” با امام جمعه ،معاون استاندار و فرماندار و شورای شهرستان طبس برگزار شد. این نشست مشترک با حضور “مصطفی علی ربانی” قائم مقام سازمان برق ایران و مجری طرحهای بخار سازمان توسعه برق ایران و هیئت همراه،حجت الاسلام “مهاجریان “امام جمعه،”احمد طالبیان مقدم” معاون استاندار و فرماندار و اعضای شورای شهرستان طبس شب گذشته در محل بیت امام جمعه برگزار شد.

مصطفی علی ربانی گفت: تکمیل سبد انرژی کشور با استفاده از انرژی‌هایی مانند بادی، خورشیدی و نیز زغال‌سنگ انگیزه‌ای ایجاد کرد تا مطالعاتی در مورد منابع زغال‌سنگ کشور انجام شود که در این راستا منطقه طبس مورد کاوش قرار گرفت و وجود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ رابه اثبات رسانید که با داشتن چنین ذخیره ارزشمندی تصمیم گرفته شد تا سازمان توسعه برق ایران اقدام به احداث نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز در منطقه طبس کند.

اگرچه ایران دارای منابع عظیم گازی است اما کاوش‌های مختلف نشان داده که کشورمان دارای منابع عظیم زغال سنگ نیز هست که طبس از این موهبت الهی برخوردار است و این شهرستان با توجه به امتیازاتش جزء هر استانی باشد باید آن استان به طبس ببالد.
مهندس ربانی ضمن تشکر از مساعدت و همراهی معاون استاندار و فرماندار طبس در ادامه مسیر احداث نیروگاه زغالسنگ سوز کشور گفت: اطمینان داریم شهرستان طبس بدلیل پتانسیل های عظیم معدنی و دور بودن از مرزهای کشور و گزند دشمن و نیز وجود امنیت در آینده ای نه چندان دور بعنوان مرکز انرژی کشور خواهد بود و با ظرفیتی که در این شهرستان نهفته، جهت گیری مسئولان کشور هم به این سمت است.

“احمد طالبیان مقدم” افزود: از سال ۱۳۸۸ کار احداث نیروگاه طبس آغاز شد که بارها در مسیر اجرایی شدن دچار مشکلاتی گردید اما با همت امام جمعه و نماینده فعلی مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و مساعدت و توجه ویژه “مهندس ربانی” اینک فاز اول این نیروگاه با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مگاوات شامل دو واحد ۳۲۵ مگاواتی در حال اجراست.

معاون استاندار و فرماندار خاطر نشان کرد: با راه اندازی این نیروگاه خدمات و صنایع دیگری نیز ایجاد خواهد شد که در کنار آن باعث ایجاد اشتغال و تحول چهره طبس خواهد شد.

سخنان “حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم” امام جمعه و “محمدحسین اخوان صفار” رییس شورای اسلامی شهرستان طبس در تقدیر از وزارت نیرو و بویژه “مهندس ربانی” قائم سازمان توسعه برق ایران و نیز اهداء لوح یادبود از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس توسط “علیرضا عبدالرحیمی” رییس شورای اسلامی شهر به مجری طرح‌های نیروگاه بخار سازمان توسعه برق ایران، تکمیل کننده این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =