نمایش اقتدار در بزرگترین رویداد فرهنگی طبس/پیروزی انصارالله یمن در آینده نزدیک

شب گذشته مردم طبس در کنگره شهدای طبس بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان را رقم زدند.

به گزارش طبس‌نیوز، کنگره شهدای سرداران و ۲۲۱ شهید شهرستان طبس در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) با استقبال با شکوه مردم برگزار شد.

مراسمی که سخنران ویژه آن از فرماندهان ارشد سپاه قدس بود و چنان با صلابت از توان موشکی ایران سخن گفت که به یقین عظمت قدرت نظامی جمهوری اسلامی در دنیا را نشان می‌داد و دلمان قرص از اینکه فرزندان اسلام در مقابل ظلم استکبار جهانی تا پیروزی مقاومت می‌کنند.

سید احمد قدسی اما در جان کلامش خبر پیروزی انصارلله یمن را در آینده نزدیک نوید داد که نور امیدی در دل همه مومنین عدالت‌خواه جهان بود و این چنین گفت همانطور که حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل ایستادگی می‌کند و بزرگترین قدرت منطقه است نیروهای یمن نیز با پیروزی بر عربستان و هم پیمانانش از قدرت‌های بزرگ منطقه خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز مهمان مردم خونگرم طبس بود و از کمک‌های مردمی و یاری جوانان و همت همه مسئولین استانی و شهرستانی برای برگزاری کنگره های شهدا قدردانی کرد.

سردار قاسمی از گردآوری خاطرات شهدا و برگزاری جشنواره دو هزار کتاب جیبی و جشنواره فیلم های کوتاه و بلند در طول برگزاری کنگره های شهدای استان خبر داد.

در لابه لای خوش آمدگویی مسئولین شهرمان به سراغ مردم رفتم، خیل جمعیت بسیار زیاد بود مادر شهیدی که روی ویلچر نشسته بود و عکس پسر شهیدش را در دست گرفته بود، مردانی که چفیه بر گردن در صف نشسته بودند و اشک هایی که در هنگام خواندن شعرخوانی برادر شهید جاری شده بودند.

از جوانی که به همراه دوستانش بود علت آمدنش به این مراسم را پرسیدم که گفت: برخی فک می‌کنند نسل ما چون زمان جنگ را درک نکرده درکی از استکبار و مقاومت در برابر آن ندارد اما ما جوانان نسل به نسل خواهیم گفت که ما اگر پیروز میدانیم به برکت خون شهداست.

به سمت مادری رفتم که در صف اول نشسته بود و گفتم مادر جان علت این همه استقبال مردم از کنگره شهدا چیست؟ گفت: شهدای ما فدای اسلام و انقلاب اسلامی شدند که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) است.

مادری که حالا چین و چروک بر چهره اش نشسته ادامه داد: طبسی ها همانند همه مردم ایران میدانند که هر چه داریم از وجود پر خیر شهدا هستند شهدایی که زنده هستند و من نیز قطره کوچکی از دریای بی کران این مردم هستم و آمدم تا بگویم ما و فرزندانمان نیز ادامه دهنده این راه هستیم.

مرد دیگری در گوشه از مجلس که چفیه به دوش نشسته بود توجهم را جلب کرد و در مورد کنگره از او سوال کردم که گفت: خیلی خوشحالم که بعد از چندین سال دوباره این کنگره برگزار شد آن هم با وجود فرمانده ارشد جبهه مقاومت که احساس غرور و افتخار را تزریق می‌کند.

از حاشیه‌های این مراسم و در ورودی باب الشهدا خودروهای حاوی جهیزیه برای نوعروسان اهدایی موسسه خیریه کویرگلشن بود بود و نمایشی از کمک‌های مردمی بود.

همچنین از تمبر یادبود سومین کنگره شهدای طبس رونمایی شد و در کنار مراسم تعداد ۲۲۱ شمع به یاد ۲۲۱ شهید شهرستان روشن شده بود و اهدای ۲۲۱ کتاب نهج البلاغه به نیابت از شهدا بود.

از دیگر جلوه های این مراسم حضور رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و حضور دانش آموزان در کنار آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =