شهردار طبس معارفه شد

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، شهردار بزرگترین شهرستان خاورمیانه معارفه شد و مهندس علی اشرفیان کلید شهرداری طبس را بر دست گرفت.

طبس نیوز:طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، شهردار بزرگترین شهرستان خاورمیانه معارفه شد و مهندس علی اشرفیان کلید شهرداری طبس را بر دست گرفت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، با انتخاب شورای اسلامی شهر طبس توسط مردم و فعالیت رسمی شوراهای اسلامی دوره چهارم از ۱۲ شهریور ماه ۹۲ یکی از مهمترین وظایف شورای شهر در طبس یعنی انتخاب شهردار چند ماهی به تاخیر افتاد تا امروز بعد از گذشت نزدیک به سه ماه سکان دار شهرداری طبس طی مراسمی معارفه شود.

انتخاب شهردار بزرگترین شهرستان خاورمیانه با ۲۲ کیلومتر وسعت آنقدر مهم بود که میهمانانی از شهرهای بیرجند، بشرویه، فریمان، شیروان و طبس را به مراسم تودیع و معارفه شهردار طبس کشاند.

احمد طالبیان مقدم معاون استاندار و فرماندار طبس در این مراسم گفت: درشهر میقات الرضا که میزبان زوار علی بن موسی الرضا(ع) و حسین بن موسی‌الکاظم(ع) است خدمات دهی به مردم بسیار مهم است که شهرداری بازوی توانمندی در این امر بحساب می آید.

عبدالرحیمی رئیس شورای شهر طبس هم انتخاب شهردار بومی دارای برنامه ای جامع را در ۵۰ جلسه غیر رسمی از بین ۲۰ گزینه جوان و پویا کار سخت و دشوار دانست که امروز محقق شده است.

محمد رضا عبدالله زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از شهردار سابق مهندس بورنگ به نمایندگی از مردم تشکر کرد و کار در شهرداری طبس را بسیار سخت و البته ارزشمند توصیف کرد که  تلاش زیادی را می‌طلبد.

مردم داوران عملکرد شهرداری‌ها/ شهرداری ها مورد بی مهری قرار گرفته‌اند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم مهمترین داوران در ارزیابی عملکرد شهرداری را مردم معرفی کرد و کارگروهی در شهرداری‌ها را بسیار مهم و قابل تقدیر برشمرد.

عبدالحسین شهابی به تشریح برخی از وظایف شهرداری‌ها پرداخت و گفت: شهرداری‌ها کوچکترین نقشی در جذب جمعیت ندارند و احداث تعاونی‌ها در مسکن مهر از اموری است که به شهرداری‌ها مرتبط نمی شود و این از کارهایی است که شهرداری‌ها بی‌منت در برخی مواقع انجام داده اند .

وی در بحث مطالبات شهرداری‌ها افزود: شهرداری مورد بی‌مهری برخی دستگاههای دولتی قرار گرفته و تعداد زیادی از دستگاههای دولتی به شهرداری‌ها بدهکارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: در هدفمندسازی یارانه‌ها نیز بسته‌های حمایتی قرار بود ابلاغ شود که هیچ بسته‌ای مفتوح نشد که مساعدتها نیز افول پیدا کرده است.

شهابی همچنین ادامه داد: هرکجا مشکلی فراروی دولتمردان و نمایندگان مجلس قرار گرفته اولین نگاه متوجه سهم شهرداری‌ها از درآمدهای عمومی همانند مالیات است که این نگاهی غیر منصفانه است.

در پایان این مراسم از زحمات پنج ساله جعفر بورنگ به عنوان شهردار طبس که هم اکنون به‌عنوان شهردار شهر شیروان انتخاب شده تقدیر و علی اشرفیان به عنوان شهردار جدید طبس معرفی شد.

پیش از این علیرضا شعبانلو به عنوان شهردار طبس انتخاب شده بود که وی به دلیل واکنش برخی مسئولان مبنی بر عدم همکاری با شهردار غیربومی از سمت خود انصراف داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 20 =