طلسم مسکن دو معلولیتی طبس شکسته می شود

پروژه احداث مسکن دومعلولیتی شهری طبس که چندیست در همین ابتدای کار متوقف شده، به گفته مسئولان تا پانزدهم آبان ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه جلسه تعیین تکلیف مسکن دو معلولیتی شهری طبس به خبرنگار طبس نیوز گفت : به شهرستان طبس ۲۰ واحد مسکن دو معلولیتی اختصاص داده شده است که با همکاری و مشارکت های پیش بینی شده تا پانزدهم آبان ماه عملیات احداث این واحدها آغاز خواهد شد.

علی عرب نژاد با اشاره به دیرکرد آغاز به کار برای ساخت این واحدها گفت: مهمترین مشکل پیش رو، چالش نظام مهندسی و همچنین مشکلات مالی بوده است که با کمک فرمانداری ویژه طبس انشاالله رفع و این کار آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد و به صاحبانش تحویل شود.

گفتنی است انجمن خیرین مسکن ساز استان با ۵۰ میلیون ریال، بنیاد مستضعفین با ۱۵۰ میلیون ریال، بهزیستی با ۱۰۰ میلیون ریال و فرمانداری ویژه طبس نیز با ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای هرکدام از این واحدها در ساخت این پروژه همکاری خواهند داشت و کاشی و سرامیک این واحد ها را نیز بهزیستی از محل مشارکتهای مردم تامین خواهد کرد.

عماد، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن استان نیز در این جلسه با بیان این که نباید این پروژه با این تاخیر آغاز می شد گفت: عدم توان خانواده ها برای آوردن میزانی از آورده و نبود وام برای ساخت و عدم همکاری نظام مهندسی باعث ایجاد این وقفه شد که ما نیز از ان ناراحت هستیم.

وی افزود: در زمانی که پول و مصالح بیشتری در دسترس و هزینه ها برای ساخت کمتر بود ما در بروکراسی اداری گیر افتادیم و این پروژه تا بحال انجام نشد، اما با کمک و مشارکت دیگر نهادها کار را آغاز خواهیم کرد.

سجادی رئیس اداره مسکن و شهر سازی طبس نیز در این جلسه گفت: ۸ قطعه زمین در سایت مسکن مهر طبس و دو قطعه در مسکن مهر عشق آباد جهت واگذاری به ۲۰ خانوار دو معلولی اماده شده است.

وی افزود هر قطعه زمین به مساحت میانگین ۳۰۰ تا ۳۳۰ متر می باشد که برای ساخت ۲ واحد اختصاص خواهد یافت.

یوسفی پور رییس بنیاد مسکن طبس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از ساخت مسکن های دو معلولیتی و تک معلولی روستایی گفت: ۱۵ تا ۱۸ میلیون وام پنج درصد ۱۳ ساله از از سوی بنیاد مسکن ، ۱۳ میلیون تومان بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و ۶ میلیون تومان بلا عوض از سوی بهزیستی به خانواده های دارای دو معلول اعطا شد.

وی همچنین در خصوص مسکن تک معلولی نیز گفت: بنیاد مسکن ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان وام مسکن روستایی به خانواده های دارای یک معلول اختصاص داده و ۶ میلیون تومان کمک بلا عوض نیز از سوی بهزیستی به این خانواده ها برای ساخت مسکن شده است.

گفتنی است مسکن های دو معلولی و تک معلولی روستایی در روستاهای جوخواه، دهنو کویر، هودر، خسروآباد، حلوان ، پیر حاجات ، تشکانان، کریت ، پیستان، تپه طاق و جمز ساخته شده است.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =