مردم ایران دلشان را به آمریکا خوش نکرده‌اند

امام جمعه موقت طبس با اشاره به اینکه به استکبار و در رأس آن آمریکا اعتماد نداریم، گفت: آمریکا و سایر کشورهای مستبد بارها و در مقاطع مختلف به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و به‌طور قطع مردم ایران نیز دلشان را به آمریکا خوش نکرده‌اند.

طبس نیوز:امام جمعه موقت طبس با اشاره به اینکه به استکبار و در رأس آن آمریکا اعتماد نداریم، گفت: آمریکا و سایر کشورهای مستبد بارها و در مقاطع مختلف به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و به‌طور قطع مردم ایران نیز دلشان را به آمریکا خوش نکرده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس به بیان برخی پیامد‌ها و همچنین چالش‌های پیش‌روی تیم مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران پرداخت و ضمن اعلام حمایت از این تیم، اظهار داشت: تاکنون عملکرد تیم مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران بسیار مدبرانه و هوشمندانه بوده است و باید دقت شود که از این پس نیز منویات مقام معظم رهبری و خواسته‌های مردم مدنظر باشد. وی ضمن تأکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم در داخل ایران، یادآور شد: براساس ماده چهار ان‌پی‌تی بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همهٔ کشورهای عضو ان‌پی‌تی است، اما متأسفانه امروز حتی‌‌ همان کشورهایی که توافقنامه ژنو را امضا کرده‌اند می‌گویند که ایران حق غنی‌سازی ندارد و با این وجود ایران چگونه می‌تواند به این کشور‌ها اعتماد کند.

خطیب جمعه موقت طبس با اشاره به اینکه به استکبار و در رأس آن آمریکا اعتماد نداریم، ادامه داد: آمریکا و سایر کشورهای مستبد بار‌ها و در مقاطع مختلف به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و به‌طور قطع مردم ایران نیز دلشان را به آمریکا خوش نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف آمریکا برای مذاکره با ایران، برهم زدن وحدت ملی، ایجاد اختلاف بین ملت‌ها و زیرسئوال بردن نظام جمهوری اسلامی است تا به کشورهای دنیا این‌طور بنمایاند که ایران پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، به عقب بازگشته و سرانجام مجبور به مذاکره با آمریکا شده است.

زنجانی طبسی به بیان چالش‌های پیش روی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و متذکر شد: این زمزمه شنیده می‌شود که در ادامه باید رژیم صهیونیستی نیز در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد که این برخلاف اعتقاد و سیاست کشورمان است و یک چالش عظیم برای مذاکرات محسوب می‌شود و در واقع یک سیاست موذیانه از سوی رژیم صهیونیستی است تا به این طریق مذاکرات را برهم بزند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که کشورهای طرف مذاکره در ادامه موضوع موشکی ایران را مطرح کنند و با این بهانه که موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد درخواست کنند که موشک‌های ایران نابود شود؛ و علاوه بر این کشورهای طرف مذاکره به موضوع حمایت ایران از مظلومان منطقه مانند بحرین، سوریه و حزب‌اله نیز معترض‌اند.

زنجانی طبسی تصریح کرد: مسئولان و مردم ایران کاملاً آگاه هستند و تیم مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران نیز با درایت و هوشمندی تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری و سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: لزوم تهیه و اجرای پیوست فرهنگی برای تمامی تصمیم‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی، ضرورت مردمی کردن فرهنگ و همچنین هدایت و نظارت دولت بر امور فرهنگی، لزوم برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت برای فعالیت‌های فرهنگی، نقش انکارناپذیر صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی، جلوگیری از تبدیل شدن دانشگاه‌ها به محل جولان احزاب سیاسی، لزوم اصرار بر ارزش‌های والای اسلامی و از جمله عدم اختلاط زن و مرد، و ضرورت اهتمام لازم به زبان فارسی، از جمله مهم‌ترین تأکیدهای مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت و روح یک ملت است و باید دقت شود تا در حوزه فرهنگ دچار تسامح و تساهل یا ول‌انگاری فرهنگی نشویم.

خطیب جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت ۲۵ آذر روز پژوهش، یادآور شد: در دنیای امروز اقتدار سیاسی و اقتصادی به موضوع علم و پژوهش وابسته است که البته پژوهش باید هدف‌دار، کارآمد و برطرف‌کنندهٔ نیازهای کشور باشد.

وی اضافه کرد: امروز متأسفانه بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در کشور با هدف ارائه یک مقاله در آی‌اس‌آی و یا چاپ مقاله در یک مجلهٔ داخلی یا خارجی به‌منظور دریافت امتیازهای علمی است، که این یک ضعف است و باید با تغییر در اساسنامهٔ اعطای امتیازهای علمی، تنها به پژوهش‌های کاربردی که مشکلی از جامعه را برطرف می‌کند امتیاز تعلق گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 9 =