غرق‌شدگی علت حادثه استخر طبس

طبس نیوز: رئیس بیمارستان طبس ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر سکته‌ی یک خانم جوان در استخر طبس، گفت: این فرد به هیچ عنوان دچار سکته مغزی نشده و علت این حادثه غرق‌شدگی است. این خانم هم‌اکنون از نظر تنفسی کاملا به دستگاه وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رییس بیمارستان طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: هیچ گونه علائم سکته مغزی مشاهده نشده و وضعیت ایشان غرق شدگیست.

دکتر بابک فتح آبادی با تاکید بر اینکه حادثه دیده سابقه بیماری مرتبط نداشته است، شایعات در خصوص سکته را رد کرد و افزود: بیمار به هیچ عنوان دچار سکته مغزی نشده و اگر در موارد بسیار نادر کسی در لحظه دچار سکته قلبی بشود باز هم منجر به تشخیص غرق شدگی خواهد بود.

فتح آبادی در خصوص آخرین اخبار وضعیت بیمار گفت: در حال حاضر قلب نرمال اما وی از نظر تنفسی کاملا به دستگاه وابسته است.

وی افزود: اورژانس در بدو ورود عملیات احیا را انجام داده اما در حین عملیات احیا و خون نرسیدن و ایست ضربان قلب، اکسیژن کم به مغز می رسد و این مسئله تاثیر خود را بر وضعیت بیمار گذاشته است لذا در بیمارستان نیز پس از اورژانس عملیات احیا انجام و به دلیل عدم تنفس برای وی لوله تنفسی گذاشته شد و تنفس با دستگاه برای بیمار انجام می شود.

وی بیان کرد: این خانم جوان هم اکنون در آی سی یو و تحت نظر پزشک بیهوشی، داخلی و پزشک بخش آی سی یو است.

فتح آبادی با تاکید بر این که تمامی امکانات مورد نیاز درمانی برای  بیمار در بیمارستان طبس فراهم است افزود: بیمارستان و پرسنل تمام توان خود را به کار گرفته و نیازی به انتقال و اعزام وی به مراکز درمانی مرکز استان یا خارج از استان نیست چرا که فایده ای به برای بهبودی حال وی ندارد و هر امکانی که صرفا برای این بیمار نیاز باشد در بیمارستان طبس مانند دیگر بیمارستان ها وجود دارد و هیچ دستگاهی نیست که بتواند تنفس وی را به حالت معمول باز گرداند.

وی تاکید کرد: اگر حتی یک درصد احتمال بهبودی ایشان با انتقال به جای دیگری وجود داشت این کار توسط بیمارستان به سرعت انجام می‌شد.

گفتنی است روز گذشته در شیفت عصر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه، خانم جوان ۳۴ ساله توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شد. این خانم جوان که در استخر فجر طبس دچار حادثه شده بود  زمان انتقال به بیمارستان با اورژانس پس از عملیات احیاء دارای نبض و ضربان قلب بوده است.

قدیمی رییس اداره ورزش جوانان طبس طی مصاحبه  تلفنی فعلا احتمال تعلل ناجیان را رد کرده است اما این حادثه همچنان از سوی این اداره در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 7 =