کشیش‌ها به سران کشورهای مسیحی تذکر دهند

امام جمعه طبس گفت: حضرت عیسی(ع) منادی صلح بودند اما امروز بسیاری از کسانی که ادعای مسیحی بودن را دارند ظالم‌اند که این وظیفه کشیش‌ها را سنگین می‌کند تا به سران کشورهایی که خود را مسیحی می‌دانند تذکر دهند که دست از جنایت بردارند.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: حضرت عیسی (ع) منادی صلح بودند اما امروز بسیاری از کسانی که ادعای مسیحی بودن را دارند ظالم‌اند که این وظیفه کشیش‌ها را سنگین می‌کند تا به سران کشورهایی که خود را مسیحی می‌دانند تذکر دهند که دست از جنایت بردارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: حضرت عیسی (ع) از پیامبران اولوالعزم و مورد احترام مسلمانان هستند که پس از ظهور امام زمان (عج) جزو نخستین یاران ایشان خواهند بود.

وی اضافه کرد: حضرت عیسی (ع) منادی صلح و مقابله با ظلم بودند، اما متأسفانه امروز مسیحیت که تنها ادعای مسیحی بودن را دارند ظلم‌های فراوانی در سراسر جهان انجام می‌دهند که این موضوع وظیفه کشیش‌های مسیحی را بسیار سنگین می‌کند تا به سران کشورهایی که خود را مسیحی می‌دانند تذکر دهند که دست از آدم‌کشی، جنایت و غارت بردارند.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی‌ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ با حضور اکثریت مردم برگزار شد و کام ملت را شیرین کرد، اما دشمنان در خارج با همکاری عواملشان در داخل که از سال‌ها قبل برای راه‌اندازی انقلاب مخملی در ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، این شیرینی را به تلخی بدل کردند.

وی یادآور شد: برخی اقدامات احمقانه فتنه‌گران مانند زیر سؤال بردن اصل دین و نظام اسلامی، شعار علیه اصل ولایت فقیه، سوزاندن پرچم‌های امام حسین (ع) و اهانت به تمثال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین در کنار آن رهنمودهای مقام معظم رهبری، موجب شد تا ماهیت واقعی فتنه‌گران برای همه نمایان شده و غیرت ملت را به جوشش آورد.

امام جمعه طبس ادامه داد: مردم بصیر ایران در نهم دی سال ۱۳۸۸ به صحنه آمده و فتنه‌گری فتنه‌گران را محکوم کردند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، اگر انسان هزاران بار برای این بصیرت مردم سجدهٔ شکر بجای آورد، باز هم کم است و باید حماسهٔ نهم دی‌ماه برای همیشه در خاطره‌ها زنده بماند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری، بیان کرد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است، آن هم فرهنگ مبتنی بر قرآن و آموزه‌های اهل بیت (ع)، اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند، آن‌طور که باید و شاید در راستای پیاده‌سازی فرهنگ و آموزه‌های اسلامی در جامعه کار نشده است.

امام جمعه طبس همچنین ضمن تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبداله‌الحسین (ع)، خاطر نشان کرد: اربعین یعنی تجدید عهد و بیعت با امام حسین (ع) و یاران باوفایشان برای ادامهٔ راه آن‌ها و پیام اربعین تداوم جهاد و مقابله با ظلم، ظالم و مستکبر و عقب‌نشینی نکردن از راه و موضع حق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =