واحد بوم‌گردی آستو تعطیل شد

به گزارش طبس نیوز، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری طبس طی پیامی نوشت: بسمه تعالی ، درپی حرمت شکنی برخی تورهای گردشگری وگردشگرنماها در ایام پایانی ماه صفردرشهرستان واعتراضات ونارضایتی مردم متدین و ولایی ،واحد بومگردی آستو به علت عدم رعایت موازین قانونی و شرعی تا اطلاع ثانوی تعطیل گردید.

به گزارش طبس نیوز، دانشنامه طبس در تحلیل خود نوشت وقتی معدود گردشگر نماهایی که بدون توجه به فرهنگ و اعتقادات یک منطقه ، حریم ها را زیر پا میگذارند، و برای یک لحظه خوشی خود به هیچ چیز اطرافشان توجه نمی کنند ، حال باید تاوانش را اقامتگاه های بومگردی بدهند.

شما بنام گردشگر آمدید و رفتید و گردشگری یک منطقه را به آشوب کشیدید.

یک گردشگر واقعی خود را ملزم به منشور اخلاقی جهانی سفر و گردشگری سازمان جهانی جهانگردی میداند . اصولی که به عنوان منشور اخلاقی جهانی سفر و گردشگری در سایت سازمان جهانی جهانگردی مطرح شده و تمام گردشگران موظف به اجرای آن ها می باشند.

گردشگران می باید به فرهنگ، آداب و رسوم، لباس، مذهب، گویش و … که بخشی از میراث فرهنگی جامعه مقصد است احترام بگذارند.

گردشگران موظف اند به باورهای محلی، مکان های مقدس، معابد، طبیعت، بناهای تاریخی جامعه مقصد احترام بگذارند و از آنها محافظت نمایند.

گردشگران چه در مقصد و چه در مکان های بین راهی، می بایستی به قوانین و مقرارت سیاسی، اخلاقی و مذهبی جامعه مقصد احترام گذارند و آن ها را رعایت نمایند.

پوشش گردشگر و نوع رفتار آن ها تآثیر بسیار مستقیمی بر جوامع محلی خواهد گذاشت از این رو گردشگران می بایستی در نوع پوشش و گویش خود دقت لازم را به عمل آورند.

درپی حرمت شکنی برخی تورها گردشگرنمادر روز شهادت امام رضا (ع) درشهرستان واعتراضات ونارضایتی مردم یک اقامتگاه بومگردی توسط میراث فرهنگی موقتا تعطیل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =