بهسازی راه طبس ـ اصفهان با هزینه ۱۵ میلیارد‌ ریال

رئیس راه و شهرسازی طبس از برخی پروژه‌های این اداره خبر داد؛ از بهسازی راه طبس تا محل تقاطع معادن زغالسنگ پروده، بهسازی راه طبس – اصفهان، و عقد تفاهم‌نامه همکاری با پنج استان همجوار طبس گرفته؛ تا آسفالت راه روستای زیارتی فشاه طبس.

طبس نیوز: رئیس راه و شهرسازی طبس از برخی پروژه‌های این اداره خبر داد؛ از بهسازی راه طبس تا محل تقاطع معادن زغالسنگ پروده، بهسازی راه طبس – اصفهان، و عقد تفاهم‌نامه همکاری با پنج استان همجوار طبس گرفته؛ تا آسفالت راه روستای زیارتی فشاه طبس.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،صادق کلانی  به پروژه‌های در دست اجرای مربوط به راه در شهرستان طبس اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات چیپ‌سیل و ماسه‌آسفالت ۳۵ کیلومتر از محور طبس ـ اصفهان با هزینه ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است که هم‌اکنون ۱۵ کیلومتر آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این عملیات چیپ‌سیل و ماسه‌آسفالت ۱۰ کیلومتر از راه طبس – یزد از محل پل راه‌آهن به سمت یزد نیز انجام شده است که سعی داریم این پروژه را به ۲۰ کیلومتر افزایش دهیم تا این مسیر تا محل تقاطع معادن زغالسنگ پروده طبس بهسازی شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس اضافه کرد: ۱۰ کیلومتر مسیر راه روستای زیارتی فشاه طبس با موافقت مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی تا پایان سال جاری زیرسازی و آسفالت می‌شود که این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: شیب شیروانی راه طبس – بشرویه از مسیر ده‌محمد اصلاح شده است و راه طبس – بشرویه از مسیر خدا آفرید نیز از سمت طبس بازگشایی شده که در صورت اختصاص اعتبار، ادامه عملیات نیز انجام خواهد شد.

کلانی افزود: خط‌کشی راه‌های شهرستان طبس در نقاط حادثه‌خیز محورهای طبس – یزد، طبس – دیهوک، و طبس ـ عشق‌آباد در حال انجام است.

وی بیان کرد: طی ماه گذشته ۱۰ کیلومتر از راه روستای چاه‌مسافر بخش دستگردان طبس آسفالت شده و آسفالت ۱۰ کیلومتر بقیه نیز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی طی حدود یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس گفت: طبس که وسیع‌ترین شهرستان خاورمیانه محسوب می‌شود، دارای حدود ۳۰۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که این میزان، ۱۸ درصد راه‌های استان خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود و این در حالی است که خراسان جنوبی از نظر دارا بودن بیشترین طول راه‌ها، پنجمین استان کشور است.

وی یادآور شد: بخشی از راه‌های طبس در نقاطی با گرمای بالای ۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد واقع شده است و بخش دیگری از راه‌های این شهرستان نیز در برخی ایام سال سرمای زیر ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد را تجربه می‌کند که این موضوع موجب افزایش استهلاک و کاهش عمر مفید آسفالت راه‌های شهرستان طبس می‌شود.

کلانی ادامه داد: ۲۳ دستگاه خودروی سبک و سنگین مربوط به اداره راه و شهرسازی طبس و ۳۴ نفر راهدار به‌صورت مداوم در راه‌های این شهرستان حضور فعال دارند و به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های مواصلاتی شهرستان طبس بیشتر جزو راه‌های شریانی است که با توجه به وسعت شهرستان طبس اقدام به عقد تفاهم‌نامه با اداره‌های کل راه و شهرسازی پنج استان همجوار شامل یزد، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، و کرمان شد تا در مواقع بحران‌های احتمالی بتوانیم از امکانات و تجهیزات این استان‌ها نیز استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =