اختصاص اعتبار به تمام پروژه های ملی طبس در بودجه۹۳

دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یافتن اعتبار به تمام پروژه‌های ملی طبس در بودجه سال ۹۳ خبر داد.

طبس نیوز: دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یافتن اعتبار به تمام پروژه‌های ملی طبس در بودجه سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، حذف نشدن هیچ ردیفی از اعتبارات پروژه‌های ملی طبس در بودجه سال ۹۳ را قابل تقدیر می‌داند و می‌گوید: پروژه‌هایی که می‌تواند اعتبار ملی دریافت کند، مشخص است اما موضوع مهم برای ما مبلغ اعتبار اختصاص یافته به این پروژه هاست. همه وضعیت اقتصادی کشور را می‌دانیم، دولت هم از بین ۲ هزار و ۹۰۸ پروژه نا‌تمام کشور فقط ۲۴۶ پروژه را که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد، انتخاب کرده است تا سال ۹۳ به بهره برداری برسد و این تصمیمی منطقی است.

«عبدا…‌زاده» به ۴ پروژه شاخص طبس که در لایحه بودجه سال ۹۳ اعتبار دارد، اشاره می‌کند و می‌افزاید: همه پروژه‌های شهرستان که دارای ردیف اعتباری در بودجه بوده، سال ۹۳ نیز اعتبار دریافت کرده و از اعتبارات پروژه‌های ملی این شهرستان هیچ ردیفی حذف نشده است که از آن جمله ادامه احداث نیروگاه زغال سنگ سوز طبس است که حتی این اعتبار نسبت به اعتبار این پروژه مهم در سال ۹۲ افزایش یافته است. وی تکمیل احداث و تجهیز بیمارستان یکصد تختخوابی طبس را از دیگر پروژه‌ها برمی شمرد و اعتبار پیش بینی شده آن را ۳۵ میلیارد ریال عنوان می‌کند و می‌گوید: این میزان در مقایسه با اعتبار اختصاص یافته به بیمارستان‌های مشابه در حال احداث، در دیگر شهرهای کشور بیشتر است که در صورت اختصاص آن، بیمارستان یکصد تختخوابی طبس سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: احداث راه طبس- بشرویه از مسیر خداآفرید مانند پارسال در بودجه ۹۳، ۵ میلیارد ریال اعتبار دارد که با آن بازگشایی مسیر انجام خواهد شد و قرار است اعتبارات مربوط به این پروژه به اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شود تا پروژه به صورت امانی و با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات راه و شهرسازی انجام شود.

به گفته وی، راه‌های پیرحاجات- عشق آباد، طبس- یزد و دیهوک – راور نیز در لایحه بودجه ۹۳ اعتبار دارد، اگرچه میزان آن کم است.

وی درباره وضعیت اعتبارات استان هم می‌گوید: اعتبار عمرانی خراسان جنوبی پارسال ۱۹۲ میلیارد تومان بود که فقط ۱۹ میلیارد تومان آن معادل حدود ۱۰ درصد اختصاص یافت هر چند این موضوع برای تمام استان‌ها نیز به همین صورت بود اما اگرچه اعتبار عمرانی استان سال ۹۳ از نظر اعتبار مصوب ۴۰ درصد کاهش یافته اما نسبت به عملکرد و تخصیص امسال، ۲۴۰ درصد افزایش دارد که این کاهش میزان اعتبار مصوب برای دیگر استان‌های کشور نیز قابل ملاحظه است.

به گفته «عبدا…‌زاده» چندان مهم نیست چه میزان اعتبار در بودجه پیش بینی شود، مهم‌تر از آن، این است که چه میزان اعتبار اختصاص می‌یابد که بر این اساس در لایحه بودجه ۹۳ کشور، اگرچه میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به بودجه پارسال که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان بود، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده اما این اعتبار نسبت به عملکرد و تخصیص امسال از حدود ۲۴۰ درصد افزایش برخوردار است چون پیش بینی می‌شود فقط ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه پارسال محقق شود و تخصیص یابد، در این میان دولت مدعی است شاخص‌های بودجه امسال را براساس منابع واقعی تعیین و تنظیم کرده است و تعهد خود در بودجه را به طور کامل تأمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =