افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی اسکان یافته در طبس

افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی اسکان یافته در طبس

غلامحسین طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: با توجه به واقع شدن طبس در مسیر ارتباطی استان‌های مرکزی و جنوبی کشور، این شهرستان از شرایط خاص و منحصر به فردی برخوردار است و بر این اساس اسکان مسافران به‌ویژه در ایام نوروز، طی چند سال گذشته رشد قابل توجهی یافته است.

وی بیان کرد: در شهر طبس و روستاهای حومه نزدیک و همچنین در شهر دیهوک، در مجموع ۴۶۵ کلاس، خوابگاه و نمازخانه در قالب ۶۵ مدرسه برای استفاده مسافران نوروزی درنظر گرفته شده بود، که ۸۸ نفر به عنوان مجموعه عوامل ستادی و خدماتی در راستای اسکان مطلوب مسافران نوروزی ایفای نقش کرده‌اند.

رئیس ستاد اسکان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۰ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ در مجموع ۷ هزار و ۷۴۵ خانوار شامل ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مسافران نوروزی، برای اسکان در مدارس طبس پذیرش شدند، که این میزان در مقایسه با سال گذشته از ۲۰.۳۳ درصد افزایش برخوردار است.

وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش قابل توجه اسکان مسافران نوروزی در طبس، اما باز هم کلاس‌های آموزش و پرورش در بسیاری از شب‌ها پاسخگوی تقاضا و نیاز مسافران نبود.

طاهری یادآور شد: از مجموع ۴۶۵ کلاس، خوابگاه و نمازخانه آموزش و پرورش طبس که در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته، ۴۱۱ مورد درجه دو(گروه ب) و ۵۴ مورد درجه سه(گروه ج) است که نیمی از کلاس‌ها امکاناتی مانند تلویزیون، یخچال و پتو دارد و حمام و آشپزخانه هم به صورت مشترک استفاده می‌شود.

وی درباره درآمد حاصل از اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: درآمد کسب شده صرف پرداخت حق‌الزحمه عوامل، خرید و جایگزینی تجهیزات، و تأمین بخشی از هزینه برق و آب مدارس می‌شود.

رئیس ستاد اسکان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس اظهار داشت: از محل درآمد حاصل از اسکان مسافران نوروزی در سال‌های گذشته، ۲۰۰ تخته گلیم مرغوب و ۱۰۰ دستگاه تلویزیون به امکانات کلاس‌های طبس افزوده شده است و احتمالاً بخشی از درآمد امسال نیز صرف خرید حدود ۵۰ دستگاه یخچال برای مدارس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =