توقیف فروشنده دوره‌گرد در طبس

مسئول بهداشت محیط طبس گفت: فردی که اقدام به فروش پنیر محلی، رب انار و کلوچه بدون برچسب مشخصات بهداشتی می‌کرد در طبس توقیف شد.

طبس نیوز: مسئول بهداشت محیط طبس گفت: فردی که اقدام به فروش پنیر محلی، رب انار و کلوچه بدون برچسب مشخصات بهداشتی می‌کرد در طبس توقیف شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا، سید حمید سجادی گفت: پس از دریافت گزارش مردمی در خصوص فروش پنیر محلی، رب انار و کلوچه بدون برچسب مشخصات بهداشتی توسط فردی دوره‌گرد در بلوار ولایت، بازرس کشیک بهداشت محیط بلافاصله در محل حاضر شده و با همکاری پلیس، فرد خاطی را توقیف و خودرو و موادغذایی متعلق به وی را به مرکز فرماندهی انتظامی منتقل کردند.

وی افزود: در ادامه رسیدگی به تخلف صورت گرفته با توجه به اظهار ندامت فروشنده و تعهد کتبی وی مبنی بر خودداری از تکرار فروش موادغذایی غیربهداشتی، چون برای اولین بار مرتکب تخلف شده بود با استناد به ماده ۳۱ آیین‌نامه مقررات بهداشتی، تنها موادغذایی توقیف شده معدوم و از ارجاع پرونده به مراجع قضایی صرف نظر شد.

مسئول بهداشت محیط طبس بر خطرات بهداشتی ناشی از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه بویژه پنیر و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر تب مالت تأکید کرد و از شهروندان خواست ضمن خودداری از مصرف هر گونه فرآورده لبنی غیرپاستوریزه در صورت مشاهده این موارد یا سایر موادغذایی فاقد برچسب مشخصات، مراتب را به بهداشت محیط شهرستان اطلاع دهند.

سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس نیز بر آماده‌باش ۲۴ ساعته پرسنل بهداشت محیط شهرستان برای جلوگیری از اقداماتی که سلامت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد تأکید و اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان عرضه هر گونه موادغذایی در سطح شهرستان طبس را به دقت رصد کرده و برابر قانون از اقدامات خلاف مقررات بهداشتی جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =