آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت محور «طبس- اصفهان» به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد

سرپرست اداره راه و شهرسازی طبس گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت محور «طبس- اصفهان» به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

طبس نیوز: سرپرست اداره راه و شهرسازی طبس: عملیات زیرسازی و آسفالت محور «طبس- اصفهان» به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز صادق کلانی سرپرست اداره راه و شهرسازی طبس گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت محور «طبس- اصفهان» به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است. امسال ۲۵۰ تن «قیر یارانه‌ای» برای بازسازی آسفالت محورهای «طبس- بشرویه» و «عشق‌آباد» مصرف شده است.

وی ادامه داد: در محور «طبس- یزد» به دلیل باتلاقی بودن محور از میدان دانشگاه به سمت پلیس راه طبس تا عید نوروز آسفالت انجام می‌شود.

کلانی گفت: در محور روستایی چاه مسافر به طول ۱۰ کیلومتر از کیلومتر ۲۴ تا ۳۴ آسفالت سطحی شده و مسیر این محور از کیلومتر ۳۴ تا ۴۴ حدود ۹۰ درصد زیرسازی شده است و زیرسازی آن در هفته آینده کامل می‌شود و باید احداث دیوارهای هدایت آب نیز آماده شود و درصورت مساعد بودن وضعیت جوی ۱۰ کیلومتر دیگر نیز آسفالت خواهد شد که هزینه آن از محل پروژه‌های استانی تخصیص یافته است.

وی گفت: محور «عشق آباد- پیرحاجات» به طول ۵۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر در مرحله پیمان است که چهار کیلومتر آن آسفالت شده و شش کیلومتر دیگر بعد از زیرسازی به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است و پروژه تکمیل نشده و به دلیل قیرپاشی مسیر ورودی بسته است و همچنان از راه قدیم استفاده می‌شود.

سرپرست اداره راه و شهرسازی طبس افزود: در سال جاری ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای محور «طبس- اصفهان» بابت مطالبات پیمانکاران مورد نیاز بوده که تاکنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: محور «طبس- بشرویه» بر اساس برآوردهای انجام شده در سال‌های گذشته به ۲۰۰ میلیارد تومان با توجه به شرایط کوهستانی اعتبار نیاز داشته و ۱۸ کیلومتر از طریق اداره راه و شهرسازی بشرویه تا نزدیک «خداآفرید» آسفالت شده از محل نیروگاه قدس ۱۲ کیلومتر نقشه برداری انجام و با متصل شدن به روستای «خراوان» راه بشرویه نصف می‌شود و همچنین راه روستاهای اطراف مسیرکوتاه می‌شود، در این مسیر «طبس تا بشرویه» ۲۲ کیلومتر نزدیک می‌شود و فعلا راه دسترسی باز شده است. مسیر «طبس- بشرویه» تعریف شده اما هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =