مسئولان استانی و کشوری توجه بیشتری به طبس داشته باشند

امام جمعه طبس گفت: با توجه به گستردگی شهرستان طبس، مسئولان استانی و کشوری توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: با توجه به گستردگی شهرستان طبس، مسئولان استانی و کشوری توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدمیکی از بهترین و نخستین نهادهای انقلاب اسلامی را کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: این نهاد مقدس که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد از بدو تأسیس خانواده‌های آسیب پذیر را تحت حمایت و پوشش خود قرار داده و خدمات متنوعی را ارائه کرده است.

وی افزود: حدود چهار دهه فعالیت کمیته امداد منحصر به داخل ایران نبوده و با توجه به جهان بینی اسلام، این نهاد به گره گشایی از مشکلات و نیازهای مسلمانان در خارج از ایران نیز پرداخته است و مجموعه پرسنل آن تلاش دارند با امدادهای مادی، نیازهای روزمره افراد نیازمند را کاهش دهند و سعی در توانمند کردن خانواده‌های تحت پوشش دارند که بتوانند با اتکا به خود نیازمندی‌هایشان را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس، دور افتاده، محروم و گسترده است و در شهریور سال ۱۳۵۷ زلزله‌ای در شهرستان اتفاق افتاد که آسیب‌های زیادی را وارد کرد، نیازمندی‌های طبس به نسبت سایر مناطق بیشتر بوده که کمیته امداد در راستای حل مشکلات و خدمت رسانی در شهرستان طبس موفقیت‌های بسیاری داشته که مسئولان و مردم همکاری لازم را به عمل آوردند و کمیته امداد توانست توجه خیرین بزرگوار را از سایر استان‌ها به شهرستان طبس جلب کند و در راستای ایجاد اشتغال و ساخت مسکن موثر بوده است.

امام جمعه طبس قدم‌های بزرگ متولیان امداد را ستودنی دانست و گفت: کمیته امداد در جهت توانمندی خانواده‌های تحت پوشش خود در شهرستان طبس خدمات زیادی انجام داده و در دهه اخیر قدم‌های بسیار خوبی را در شهرستان برداشته که فعالیت‌های معنوی و فرهنگی این نهاد در جامعه همگام با حمایت‌های مالی مددجویان طبسی به طور مطلوب و محسوس است.

مهاجریان مقدم تصریح کرد: خدمات کمیته امداد منحصر به خدمات اجتماعی نبوده و نیست بلکه در جهات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی بوده که در زمینه‌های مذکور بسیار کار شده باشد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی شهرستان طبس، مسئولین استانی و کشوری توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند تا کمیته امداد بتواند خدمات بهتری را از نظر اجتماعی، فرهنگی و معنوی که تلاش بیشتری را می‌طلبد، داشته باشد؛ چون اگر فرهنگ جامعه، بر اساس فرهنگ غنی اسلام باشد، انسان تلاش خواهد کرد که زندگی‌اش را تامین کند و متکی بر دولت نباشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس در مقایسه نهادهای حمایتی بین المللی با کمیته امداد کشور، اظهار کرد: نهادهای بین المللی برخواسته از لایحه حقوق بشر و خالی از مسائل فکری و معنوی است و از آنجایی که براساس یک روحیه ایمانی و اعتقادی تشکیل نشده، آن توفیق لازم را ندارد اما کمیته امداد برخواسته از اعتقادات و فرهنگ غنی اسلام و اهل بیت (ع) است و خدمات موثر‌تر و فراگیرتری دارد که امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کشورهای دیگر در راستای امداد رسانی و سایر موارد از کمیته امداد الگوبرداری می‌کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: خدمت به بندگان خدا، افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‌شود و در این زمینه پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند: «بهترین مردم کسانی هستند که وجودشان برای مردم همراه با فایده باشد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =