مدیران خراسان جنوبی به جد پیگیر مسائل طبس هستند

عبداله زاده گفت: کاهش اعتبارات واقعاً مربوط به کل کشور است؛ ضمن اینکه استاندار و مدیران کل استان خراسان جنوبی به جد پیگیر مسائل مربوط به شهرستان طبس بوده و در این زمینه فروگذار نکرده‌اند.

طبس نیوز:عبداله زاده گفت: کاهش اعتبارات واقعاً مربوط به کل کشور است؛ ضمن اینکه استاندار و مدیران کل استان خراسان جنوبی به جد پیگیر مسائل مربوط به شهرستان طبس بوده و در این زمینه فروگذار نکرده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از دانا، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که : شنیده می‌شود شما از یک سمت بحث نظرسنجی از مردم درباره‌ی تغییر استان مطرح کرده و حتی برای این منظور کمیته‌ای به ریاست شما تشکیل و جلساتی برگزار شده است؛ و از سوی دیگر بارها اعلام کرده‌اید که راه پیشرفت و توسعه‌ی طبس پرهیز از مسایل حاشیه‌ای است؛ سوال این است که اولاً دقیقاً منظور شما از مسایل حاشیه‌ای چیست؟ و آیا موضوع الحاق و انتزاع طبس هم جزو مسایل حاشیه‌ای است؟ و دوماً آیا بحث نظرسنجی از مردم اصلاً قانونی است؟ و الان این نظرسنجی در چه مرحله‌ای است؟ و نتیجه‌ی نظرسنجی که مشخص شد قرار است چه بشود؟ مثلاً بالفرض اگر نتیجه‌ی نظرسنجی این شد که اکثریت مردم طبس موافق با استان یزد بودند، آیا طبس به استان یزد باز خواهد گشت؟… پاسخ دهد.
محمدعلی عبداله‌زاده در پاسخ به این مطلب اظهار داشت: اینکه من می‌گویم از حاشیه بپرهیزیم به این معنی است که ما نباید توسعه‌ی شهرستان طبس را وارد مسایل مربوط به الحاق و انتزاع کنیم؛ طبیعی است که نظرات افراد جامعه با یکدیگر متفاوت است؛ من کار ندارم که فلان شهروند به چه دلیل با استان خراسان جنوبی موافق و یا مخالف است و قطعاً حق ندارم بگویم این شخص که موافق و یا مخالف است، نمی‌فهمد؛ نظر و دلیل هر کس محترم است.
وی ادامه داد: هرکس وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند؛ فرماندار نماینده دولت در شهرستان است و باید دقیقاً براساس مصوبات دولت عمل کند؛ امام جمعه نماینده ولی فقیه است و باید از نظر معنوی دستش بالای سر همه‌ی مردم شهر باشد؛ نماینده مردم هم موظف است تحقق خواسته‌های اکثریت مردم را پیگیری کند.
نماینده مردم طبس یادآور شد: من به مردم طبس تبریک می‌گویم که در جریان الحاق طبس به استان خراسان جنوبی بسیار خوب و با درایت عمل کرده و اثبات کردند که توسعه‌یافته و بافرهنگ هستند و اکنون نیز باید همچنان موضوع با آرامش دنبال شود، چراکه اقتضای اقتدار نظام و حاکمیت است که باید امور با متانت و حساب‌شده دنبال شود تا کوچک‌ترین آسیبی به کشور و توسعه‌ی شهرستان طبس وارد نشود.
وی افزود: در شهرستان فردوس نیز اکنون پس از گذشت چندین سال همچنان عده‌ای متقاضی بازگشت فردوس به استان خراسان رضوی هستند، اما در طبس موضوع مهم‌تر و حادتر است، چون طبس دست به دست شده است؛ یک بار از خراسان جدا و به استان یزد ملحق شده و پس از ۱۰ سال دوباره برگشته، آن هم نه به خراسان رضوی، بلکه به خراسان جنوبی.
عبداله‌زاده ادامه داد: دولت به هر دلیل طبس را به استان خراسان جنوبی ملحق کرده است؛ در اختیار من نیست که تعیین کنم طبس در کدام استان باشد، ولی من موظفم خواسته‌ی اکثریت مردم طبس را متوجه شده، آن را به اطلاع مقامات مسئول و تصمیم‌گیرندگان رسانده و تحقق آن را پیگیری کنم؛ مثلاً بگویم من نماینده مردم طبس هستم، مردم طبس فلان استان را می‌خواهند؛ دولت ممکن است بگوید این خواسته محقق می‌شود و یا ممکن است بگوید درست است که مردم طبس این را می‌خواهند اما به این دلایل تحقق این خواسته ممکن نیست.
وی تصریح کرد: من قبل از انتخابات بارها گفته‌ام و الان هم همین را می‌گویم، من براساس سوگندی که یاد کرده‌ام شرعاً و قانوناً نماینده مردم و مسئول پیگیری خواسته‌های اکثریت مردم هستم که در این راستا لازم است اول خواسته‌ی اکثریت مردم را به صورت مستند داشته باشم و نظرسنجی هم برای همین منظور انجام می‌شود.

نماینده مردم طبس در مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بگویند انجام نظرسنجی در این باره غیرقانونی است؛ من خودم قانون‌گذارم و می‌دانم که چه چیزی قانونی و چه چیزی غیرقانونی است و بدانید که برای رعایت قانون، من خودم از همه احتیاطم بیشتر است و کاری که کوچک‌ترین لطمه‌ای به اجرای قانون بزند را انجام نخواهم داد.

وی اضافه کرد: انجام نظرسنجی از مردم شهرستان طبس درباره‌ی موضوع تغییر استان، کاملاً قانونی است؛ شک نکنید که انجام این نظرسنجی به نفع شهرستان طبس است که در این راستا کمیته‌ای شامل شوراهای اسلامی تشکیل شده است تا نظرسنجی به بهترین شیوه انجام شود که نتیجه‌اش دقیق، مطمئن و قابل استناد باشد.

عبداله‌زاده ادامه داد: ضمن اینکه در مرحله‌ی ایجاد حوزه‌ی انتخابیه جدید هستیم؛ ما گفته‌ایم به شرطی از استان یزد منتزع می‌شویم که حوزه‌ی انتخابیه مستقل به طبس تعلق گیرد، اما باتوجه به جمعیت کم طبس هنوز تحقق این موضوع قطعی نیست، در نتیجه باید دقت کنیم و پیگیر باشیم تا بتوانیم حوزه انتخابیه مستقل را بگیریم.
خبرنگاری گفت: بنده به‌عنوان خبرنگار در گفت‌وگوهای غیررسمی متعددی که با مسئولان مختلف دستگاه‌های اجرایی شهرستان طبس داشته‌ام، اکثر مسئولان اذعان دارند که پس از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی اعتبارات این دستگاه‌ها به‌ویژه در زمینه‌ی اعتبار عمرانی کاهش قابل‌توجهی یافته است. آیا این موضوع فقط کشوری است؟ و یا الحاق طبس به خراسان جنوبی هم در کاهش اعتبارات مؤثر بوده است؟
نماینده مردم طبس پاسخ داد: من خودم در کمیسیون برنامه و بودجه هستم و از میزان اعتبارات همه‌ی استان‌های کشور کاملاً مطلع‌ام؛ کاهش اعتبارات واقعاً مربوط به کل کشور است؛ ضمن اینکه استاندار و مدیران کل استان خراسان جنوبی به جد پیگیر مسائل مربوط به شهرستان طبس بوده و در این زمینه فروگذار نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =