قلع‌و‌قمع ۴ مورد زمین‌خواری در طبس

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس گفت: با پیگیری این اداره برخی افراد سودجو که اقدام به زمین‌خواری در شهرستان طبس کرده بودند، شناسایی شدند که برای چهار مورد زمین‌خواری حکم قلع‌و‌قمع صادر شده است.

طبس نیوز: رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس گفت: با پیگیری این اداره برخی افراد سودجو که اقدام به زمین‌خواری در شهرستان طبس کرده بودند، شناسایی شدند که برای چهار مورد زمین‌خواری حکم قلع‌و‌قمع صادر شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، صادق کلانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بررسی و پیگیری اداره راه و شهرسازی طبس برخی افراد سودجو که اقدام به زمین‌خواری در این شهرستان کرده بودند، شناسایی شدند.

وی ابراز داشت: برخی از این موارد که حکم قلع‌وقمع آن صادر شده است شامل ۱۴۰ هکتار در مجاورت مسکن مهر طبس، ۵ هکتار دیگر در مجاورت مسکن مهر طبس، ۱۱ هزار مترمربع و ۵ هزار مترمربع در سایر نقاط شهرستان طبس است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس تصریح کرد: موارد دیگری نیز از زمین‌خواری در شهرستان طبس وجود دارد که فعلاً در مرحله‌ دادرسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره‌ وضعیت خرید و فروش خانه‌های مسکن مهر، بیان کرد: تا این لحظه بخش‌نامه‌های مربوط به معاملات مسکن مهر به ما ابلاغ نشده است و از جزئیات آن مطلع نیستم.

کلانی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره مشکل انتقال سند مالکیت برخی از خانه‌های شهرک زیباشهر طبس، خاطرنشان کرد: شهرک زیباشهر طبس دارای حدود یک‌هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی است که از سوی شرکت تعاونی زغال‌سنگ طبس واگذار شده است که از این تعداد برای حدود ۵۰۰ واحد سند مالکیت صادر و ۳۴۰ واحد فاقد سند است؛ ضمن اینکه در حدود ۳۰۰ متر زمین هم اصلاً خانه احداث نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد حدود ۱۴۰ واحد بدون قرارداد واگذاری و به‌صورت غیرقانونی واگذار شده است که البته این موضوع قابل پیگیری و حل است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس یادآور شد: سند اراضی زیباشهر به‌صورت یک‌جا و گروهی است که براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اکنون ابتدا باید در همه‌ زمین‌ها خانه احداث شود تا سند تفکیکی صادر و انتقال سند انجام شود، اما با پیگیری‌های انجام شده قرار است بزودی این موضوع در هیئت رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شود تا در صورت امکان برای افرادی که خانه احداث کرده‌اند، سند صادر شود.

وی تصریح کرد: به زودی به صاحبان زمین‌های شهرک زیباشهر طبس که تاکنون اقدام به ساخت نکرده‌اند اخطار قانونی داده خواهد شد تا در مهلتی که متعاقباً اعلام می‌شود اقدام به ساخت کنند و در غیر این صورت قرارداد آنان فسخ و زمین از آنان پس گرفته خواهد شد.

کلانی اذعان داشت: مشکل اصلی این است که متأسفانه در شهرک زیباشهر طبس زمین‌هایی وجود دارد که ساخته نشده و چندین دست فروخته شده است، که قطعاً صاحبان آن برای انتقال سند با چالش مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =