۱۳۳۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در نه ماهه اول امسال معدوم شده است

سرپرست شبکه بهداشت درمان طبس گفت: تعداد نمونه‌های واسله به آزمایشگاه مواد غذایی ۱۵۴ نمونه بوده که از این تعداد ۴۳۳ مورد آزمایش انجام شده و ۱۳۳۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شده است.

طبس نیوز: سرپرست شبکه بهداشت درمان طبس گفت: تعداد نمونه‌های واسله به آزمایشگاه مواد غذایی ۱۵۴ نمونه بوده که از این تعداد ۴۳۳ مورد آزمایش انجام شده و ۱۳۳۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، جواد سهیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نظارت بر مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی در نه ماهه اول امسال ۱۶۸ قلم مواد آرایشی بهداشتی کشف که شامل تعداد ۲۵۶۸ عدد بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت درمان طبس گفت: تعداد نمونه‌های واسله به آزمایشگاه مواد غذایی ۱۵۴ نمونه بوده که از این تعداد ۴۳۳ مورد آزمایش انجام شده و تعداد نمونه‌های غیر قابل مصرف ۲۳ عدد بوده که تعداد ۵ عدد پرونده به تعزیرات معرفی شده است و ۱۳۳۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شده است.

سهیلی افزود: در واحد بهداشت محیط از ۴۰۸۱ مورد مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی بازدید شده که ۵۲ مورد پرونده برای متخلفین پرونده تشکیل شده و به مراکز قضایی معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد ۶۷۴ مورد نمونه برداری و آزمایش و کاهش فاکتورهای میکروبی آب شرب در سطح شهرستان انجام شده و کلیه خانه‌های بهداشت هر روزه نمونه برداری آب جهت کنترل میکروب و تعیین میزان کلر آزمایش‌هایی انجام می‌شود و به اداره آب و فاضلاب گزارش می‌شود که هم اکنون از لحاظ کیفیتی آب شرب مشکلی ندارد و تعداد ۱۰۰۱۸ مورد پایش کلر آب در شبکه‌های شهری و روستایی انجام گرفته است.

سهیلی در پایان گفت: همچنین تعداد ۱۳۴۸ نفر بررسی وضعیت سلامت پیشه‌وران مواد غذایی و غربالگری کارت بهداشت قرار گرفته‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =