رشد درآمدی شهرداری طبس در سال ۹۷

شهردار طبس گفت: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، شهرداری امسال حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته که این میزان نسبت به سال گذشته حدود سه و نیم میلیارد تومان افزایش داشته است.

مجید بهارستانی یزدی دوشنبه شب در نشست خبری گفت: ستاد تسهیلات نوروزی از یک ماه قبل برای داشتن عیدی شایسته برای حضور مهمانان در طبس کار خود را آغاز کرده است که این ستاد متشکل از ۹ کمیته است و شهرداری جانشین ستاد و مسئول کمیته شهرداری ها و دهیاری هاست.

شهردار طبس گفت: تمام شرکت هایی که با شهرداری کار می کنند حقوق کارگران تا دی ماه را پرداخت کردند و حقوق کارکنان اداره شهرداری نیز تا آذر ماه پرداخت شده است.

وی گفت: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، شهرداری امسال حدود ۱۵ و نیم میلیارد تومان درآمد داشته که این میزان نسبت به سال گذشته حدود سه و نیم میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی بودجه سال ۹۷ شهرداری طبس را ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با به وجود آمدن این شرایط برخی تصمیم هایمان مختل شد اما با این حال رشد نرمال بودجه‌ای را داشتیم و رشد درآمدهای شهرداری در این شرایط موفقیت بزرگی است.

بهارستانی یزدی بیان کرد: از نظر قانونی بودجه باید ۶۰ درصد به مصارف عمرانی و ۴۰ درصد مصارف دیگر اختصاص داده شود اما با توجه به وضعیت اقتصادی و بالا بودن تعداد نیروهای شهرداری مجبوریم تغییراتی در این درصدها بدهیم.

وی گفت: با توجه به تعداد بالای نیروها برخی از پروژه های شهرداری را به صورت امانی انجام دادیم مانند بلوار منا با ۴ متر عرض و ۹۵۰ متر طول و ۳۳ هزار متر مکعب خاکریزی که از ماشین آلات خود شهرداری استفاده کردیم و پیمانکار نگرفتیم چرا که با توجه به سطح بدهی های شهرداری این امکان وجود نداشت.

شهردار طبس افزود: این پروژه قرار بود طی ۴ سال انجام شود که با دلسوزی و همت همکاران و کارگران ۷۰ درصد کار تاکنون انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

وی به پروژه های مختلف شهرداری طبس اشاره کرد و گفت: محوطه سازی پارک بانوان، ساماندهی ۹ پارک محله ای فاز ۲ شهرک امیرالمومنین(ع)، پارک محله ای دیهشک و مثلثی ورودی مسکن مهر، فضای سبز بلوار شهدای گمنام و بلوار شهدا، المان شهدای گمنام، بازسازی رواق های میدان امام از جمله کارهای ما در یکسال اخیر است.

وی در خصوص بلوار شهدا تصریح کرد: در گذشته محوطه بزرگی برای فضای سبز این قسمت در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود منابع آبی تصمیم گرفتیم طراحی دیگری در آن انجام دهیم.

وی افزود: طراحی این بلوار به صورت دو قسمت سه متری در مجاورت با آن ها رفت و برگشت خیابان فضای سبز خواهد بود ۲ قسمت ۲ متری به عنوان باند دوچرخه سواری، دو باند ۲.۵ متری رفت و برگشت برای پیاده روی و یک باند سه متری در وسط که قرار است در هر ۸ متر یک درخت نخل کاشته شود.

بهارستانی با اشاره به اینکه با این طراحی، این بلوار یک محور مناسب برای پیاده روی و عبور دوچرخه و نماد مناسبی از شهر خواهد بود افزود: این طرح یک آینده‌نگری برای حداقل ۳۰ تا ۴۰ سال آینده خواهد بود و در ادامه موارد بسیار دیگری برای بهبود امنیت آن در نظر گرفته خواهد شد.

بهارستانی یزدی از تشکیل نخستین کمیسیون مشارکت های خصوصی استان در طبس خبر داد و افزود: از دستاوردهای این کمیسیون واگذاری پارکبانان میدان امام و دو جایگاه سی ان جی به بخش خصوصی است همچنین پنج شنبه روستا و مجتمع توریستی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در خصوص بدهی شهرداری گفت: تا این لحظه مبلغ این بدهی ۱۳ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان است و شهرداری بیش از ۳۰ میلیارد تومان در بخش دولتی طلبکار است که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پیگیری برای ثبت آن انجام و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

شهردار طبس در خصوص سهم کسبه در بازسازی رواق های میدان امام گفت: اگر کسبه در پرداخت سهم نقدی تعلل کنند شهرداری قادر به پرداخت حقوق کارگران نخواهد بود.

وی در مورد آسفالت معابر گفت: ما اعلام کردیم کوچه و معابری بدون آسفالت نخواهد بود و از هفته آینده شروع به روکش آسفالت میکنیم و اولین جا نیز مربوط به شهرک صدوقی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 15 =